Mortal Kombat 11 – krvavé lázně začínají

Tagy:  hra, recenze, videohra, playstation, xbox

Sponzorované odkazy:

Mortal Kombat 11 – krvavé lázně začínají

Doby, kdy se jednalo pouze o turnaj na život a na smrt, o ochranu říší jsou dávno pryč a série Mortal Kombat poslední díly nabízí kromě brutálních soubojů i strhující příběh plný zvratů a bitev několika říší. S novým dílem se vývojáři opět snaží posunout laťku bojových her na vyšší úroveň a i když se zdálo, že tento žánr pomalu upadne v zapomnění, tak se tak neděje a stále má co nabídnout.

Studio NetherRealm se drží svých dvou silných značek a každý díl o trošku vylepšují a navzájem se i doplňují. Hovoříme zde právě o sérii Mortal Kombat a Injustice, což je také bojová hra s licencí DC universa.

Trocha násilí hned na začátekTrocha násilí hned na začátek

Záchrana světa potřetí

Restart značky Mortal Kombat se kromě hezčího vzhledu, lepšího ovládání a nových funkcí pyšní vždy zajímavým příběhem, jenž je spíše takový film, do kterého vstupujeme tím, že někomu nakopeme zadek a občas se rozhodneme, s kým půjdeme do boje a tím malinko odlišujeme kousky cut-scén. Toto platí pro obě série, třeba volba bojovníka v průběhu příběhu se právě poprvé objevila v Injustice a nyní je implementována do Mortal Kombat.

Příběh jedenáctého dílu rovnou navazuje na předešlý desátý díl. Raiden bůh hromu si to vyřizuje se záporákem Shinnokem, jenž ohrožoval rovnováhu mezi říší Země a Netherrealm, čímž oba světy uvedl do války. Raiden už neudržuje stabilitu rovnováhy a tak nějak toho má všeho dost a trošku mu utečou nervy a tím spustí koloběh dalších událostí.

Známé postavy z předchozího díluZnámé postavy z předchozího dílu

Smrt Shinnoka se totiž nelíbí Kronice, což je vládkyně času a prostoru a ta rozpoutá neskutečný guláš a prolinou se dva paralelní časy (zde se vývojáři také inspirovali příběhem vytvořený již v Injustice). Do současného času se dostanou postavy, které zrovna byly na turnaji z dílu devátého, což má za následek, že se nám některé postavy potkávají jako mladí a starší třeba Johnny Cage, Jax, Kitana a mnoho dalších.

Příběh je vytvořený opět velice pěkně, poutavě s velkou dávkou nostalgie. Svojí délkou nenabízí tolik jako předchozí díly, ale za to je rozhodně vtipnější a lepší, než u desátého dílu. Postavy jsou skvěle nadabované a je na hře cítit, že si s ní vývojáři pohráli o něco více.

Obsah pro jednoho hráče, mimo výukuObsah pro jednoho hráče, mimo výuku

Krvavé lázně i pro nováčky

Než se vrátím k dalšímu obsahu, kterým jedenáctý díl série disponuje, tak bych se nejdříve podíval na hratelnost, jelikož fanoušci série a bojových her již určitě tento klenot vlastní, ale spousty nováčků bojovek může váhat, jestli se jedná o hru pro ně. S radostí mohu říct, že ano, ne jen že hra obsahuje opravdu rozsáhlý tutoriál, ve kterém se můžete naučit základní údery, i obtížná komba až po známé fatality, ale je i perfektně vyvážená, slušná komba nejsou tak obtížná na provedení a přitom je stále neskutečně zábavná i pro veterány.

Jednotlivé souboje jsou i více taktické. Super údery bojovníků prošli velkou změnou, nyní je možné tuto scénkovou řežbu použít jen jednou za celý souboj a je možné ho aktivovat pouze, když úroveň zdraví postavy klesne pod určitou hranici, což napomáhá právě k taktice.

Druhou velkou změnou je, že u jednotlivých bojovníků již nevybíráme pouze set schopností, ale je možné je kombinovat a i měnit vybavení i různé kosmetické doplňky. Hlavně v online kláních to přidává na veliké různorodosti, jelikož málo kdy narazíte na úplně dva identické Scorpiony po sobě. Díky tomu máte i motivaci stále hrát, abyste získali nové vybavení, nebo i oblečení pro své hrdiny a vytvořili tak unikátní válečníky.

Cassie Cage se stala populární postavou oproti nesympatickému zpracování v desátém díleCassie Cage se stala populární postavou oproti nesympatickému zpracování v desátém díle

Mocná multiplayerová klání, nebo výborný obsah pro jednoho hráče

V dnešní době se spousty her až příliš zaměřuje na online hraní a singleplayer dosti upadá, což má za následek i pád některých velkých značek, kultovní herní série od Bioware, ať jsou příkladem. Naštěstí vývojáři z NetherRealm nic takového nepřipustili a udržují rovnováhu, takže si užijí jak fanoušci sólo hraní, tak i milovníci poměřování sil v online multiplayeru.

Čekají na vás opět populární věže, akorát ve více variantách, buď překonáváte různé výzvy, nebo se vrhnete do takového turnaje s jednou postavou, kdy odměnou kromě vybavení měny bude i závěrečný filmeček pro danou postavu. Putovat budete také do krypty a tam utrácet své nastřádané jmění za další vybavení, ale i artworky, hudbu či jednorázové vylepšováky do věží.

Závěrečné hodnocení

Mortal Kombat XI ukazuje, jak by se mělo zacházet s oblíbenou značkou, žádné divoké experimenty, ale slušně promyšlená vylepšení, zajímavě naservírovaný příběh a všichni se rádi vrátí. Hratelnost i grafické zpracování je opravdu super, jen pohledy na zlámané kosti, propíchnuté plíce nahradila větší dávka krve. Sem tam sice nějaký rentgenový pohled nad prokopnutou slezinou je, ale není to tak časté, což napomáhá svižnosti, ale občas mi to chybělo. Král bojových her je zpět.

Hodnocení redakce:  90 %

Výhody:

  • Audiovizuální zpracování
  • Slušný příběh
  • Singleplayerové režimy
  • Lepší hratelnost a taktické možnosti

Nevýhody:

  • Kratší herní doba v příběhu, než u minulých dílů
  • Některé postavy nám chyběly

Článek Mortal Kombat 11 – krvavé lázně začínají byl publikován 2. května 2019 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...