Šerm ve For Honor a vesmír v Mass Effectu - Jaro 2017

Sponzorované odkazy:

Články v sérii

  1. Šerm ve For Honor a vesmír v Mass Effectu - Jaro 2017
  2. Offroad v DiRT 4 a návrat do Středozemě - Léto 2017
Šerm ve For Honor a vesmír v Mass Effectu - Jaro 2017

Jízdní řád je zbrusu novou rubrikou, s níž se při čtení magazínu HerniMag budeme setkávat zhruba třikrát ročně. V každém jejím vydání se představíme ty nejočekávanější hry, jejichž vydání se v dohledné době chystá, řekneme si, jaké vývojářské studio za nimi stojí, a také si stručně shrneme, proč bychom se na ně vůbec měli těšit.

Letošní rok nám začal, co se kvality a zajímavost vydaných titulů týče, velmi slibně. Už v lednu nám nervy pocuchal nový Resident Evil, začátek tohoto měsíce se pak stal menším svátkem pro všechny tuzemské hráče, když domácí studio Bohemia Interactive po několika letech konečně dokončilo simulátor Take on Mars. Ta pravá nálož novinek se však má teprve rozjet.

For Honor

Vychází: 14. 2. 2017

Středověkých multiplayerových her, založených primárně na soubojích hráčů a ještě ke všemu dávajících možnost řezat se hlava nehlava výhradně chladnými zbraněmi, mnoho neexistuje. Pokud vás však zaujala hra War of Roses od malého studia Fat Shark, jehož jméno se vám nejspíše vybaví ve spojení s jinou multiplayerovou akcí, westernovkou Lead and Gold, mohli byste této novince od Ubisoftu dát šanci. Oproti zmíněným Válkám růží je na ní na první pohled vidět využití vyššího rozpočtu a také snaha konkurovat těm nejlepším kooperativním hrám současnosti, o čemž svědčí i hojné naslouchání hráčské komunitě a snaha titul neustále posouvat směrem kupředu.

O For Honor se nejvíce hovořilo po spuštění uzavřeného alfa testu a bohužel ne v pozitivním směru. Tehdy se totiž provalilo, že hra nebude, alespoň zatím, podporovat dedikované servery, což má za následek především delší čekání na připojení do hry. Tvůrci nicméně slibují, že hru budou hojně podporovat i po vydání, takže tento aspekt zatím není potřeba příliš hodnotit.

Kdo za tím stojí?

Ubisoft Montreal

Zkušený tým vývojářů, který má na triku takové hry jako Assassin´s Creed či Far Cry 3. V posledních letech dokončil rozporuplné Watch Dogs či působivou plošinovku Child of Light.

Proč se těšit?

Multiplayerových akcí zaměřených na souboje „z očí do očí“ mnoho neexistuje a bitvy, do nichž se zapojí více hráčů, působí v případě For Honor skutečně parádně a díky využitému fyzikálnímu modelu téměř realisticky.

Sniper Elite 4

Vychází: 14. 2. 2017

Pokud vám hraní proti živým protihráčům nic moc neříká a raději si užijete hru jako vlk samotář, máme pro vás vynikající zprávu. Ve stejný den jako For Honor vyjde také třetí pokračování úspěšného titulu Sniper Elite. Stejně jako ve všech předchozích dílech i v něm se opět převtělíte do kůže zákeřného zabijáka, majícímu za cíl nečekaně a hlavně nenápadně likvidovat své nepřátele. Opět si tak užijete dosyta pracného plížení v neprůstupných porostech, vyhýbání se znepřáteleným jednotkám a samozřejmě také hledání vhodného místa, odkud budete mít o pohybu svého cíle co možná nejlepší přehled, abyste nakonec stiskli spoušť a užili se sladký triumf.

Kdo za tím stojí?

Rebellion

Toto britské studio si to u nás pohnojilo vydáním ukrutně slabých stříleček Shellshock 2 a především Rogue Warriorem, jehož hlavní postavě propůjčila hlas stárnoucí legenda akčních filmů Mickey Rourke. Od roku 2012 se věnuje především tvorbě menších titulů a také sérii Sniper Elite, jejíž první díl vyšel již v roce 2005.

Proč se těšit?

Skutečně kvalitních her, v nichž je odstřelovací puška vaší hlavní zbraní, vskutku mnoho neexistuje. V případě Sniper Elite III se vývojářům podařilo odstranit většinu největších chyb druhého dílu, neexistuje tedy mnoho důvodů, proč nevěřit, že kvalita série bude i nadále vzrůstající.

Torment: Tides of Numenera

Vychází: 28. 2. 2017

Fanoušci klasického herního díla Planescape Torment, což je mimochodem hra, kterou by si měl zahrát každý, komu se říká hráč, se po bezmála dvaceti letech dočkají jeho duchovního nástupce. Nový Torment se již na začátku minulého roku objevil na Steamu a každý, kdo si jej předobjená, si jej od té doby může vyzkoušet díky předběžnému přístupu. Reakce na to, jak hra zatím vypadá, jsou mimořádně pozitivní a je překvapivé, že hru kladně hodnotí i ti, kdo mají první Torment projetý od začátku do konce a zpátky minimálně pětkrát. Pokud se nic nepokazí, nebo se tvůrci nezblázní a nerozhodnou se vývoj kvůli blížícímu se datu vydání násilně utnout (takových případů jsme v posledních letech viděli hned několik), myslíme si, že nový Torment by mohl být horkým aspirantem na nejlepší hru tohoto roku.

Kdo za tím stojí?

inXile Entertainment

Americké studio, známé především díky sérii Wasteland.

Proč se těšit?

Tvůrci se neodhodlali k žádným kompromisům a do své hry dostali vše, díky čemu je původní Torment stále označován za jedno z nejlepších RPG všech dob.

Ghost Recon Wildlands

Vychází: 7. 3. 2017

Zbrusu nový Ghost Recon bude zaměřen primárně na kooperativní hraní, které v mnohém připomíná heisty z GTA 5. Hra byla již na E3 v roce 2015 označována za jedno z nejpříjemnějších překvapení této tradiční konference a ani v loňském roce nás vývojář nenechali vydechnout. Poprvé nám totiž blíže představili, jak by totiž ta kooperace v případě jejich titulu měla fungovat a musíme říct, že nás to opravdu dostalo. Ano, nejedná se sice o žádnou závratnou inovaci žánru a většina principů byla po hrstech přebrána ze zmiňovaného posledního dílu slavné série od Rockstaru, ale proč nevyužít něco, co dokonale funguje a lidi to mají rádi?

Kdo za tím stojí?

Ubisoft

Na hře pracuje hned několik poboček tohoto slavného studia, mimo jiných také to umístěná v Paříži (v jeho kancelářích vznikaly předchozí díly série Ghost Rcon) či v Annecy (zde se zase zrodil Steep).

Proč se těšit?

Kooperace vypadá dle prvních ukázek naprosto parádně. Pokud se tvůrcům podaří dostatečně propracovat variabilitu jednotlivých misí, dovedeme si představit, že bychom ve světě nového Ghost Reconu nějaký ten pátek strávili.

Mass Effect Andromeda

Vychází: 21. 3. 2017

Ať už byl závěr trilogie Mass Effect sebepodivnější, nic to nemění na tom, že se tato sci-fi série od Bioware stále těší vysoké oblibě a také my si jí i dnes s chutí připomeneme. O tom, že bychom se mohli dočkat nějakého toho pokračování, se mluvilo opravdu dlouho, prakticky již od vydání Mass Effectu 3 z roku 2012. Koneckonců, jak jsme již řekli, původní trilogie byla úspěšná, tak by bylo hodně podivné, kdyby se z ní tvůrci, potažmo vydavatel, nepokusil vytáhnout ještě nějaký ten peníz. První odhalení Andromedy se odehrálo na E3 v roce 2015, to, jak by vlastně měla hra vypadat, jsme se dozvěděli ale až o rok později, na dalším ročníku.

Kdo za tím stojí?

Bioware

Toto studio není na poli vývoje her žádným nováčkem a celá řada jeho titulů si vydobyla kultovní status. Stačí si vzpomenout na takové kousky jako Baldur´s Gate, Neverwinter, Dragon Age či Knights of The Old Republic. V posledních letech kromě trilogie Mass Effect vydal Bioware především MMORPG ze světa Hvězdných Válek, Star Wars: The Old Republic, které se však nakonec stalo jeho největším finančním neúspěchem v historii.

Proč se těšit?

Hra nabídne rozsáhlá a rozmanitá herní prostředí, která budou přímo vybízet k dlouhým hodinám prozkoumávání. To samé platí i o nepřátelích, s nimiž svedete nelítostné souboje.

Prey

Vychází: 5. 5. 2017

Původní Prey z roku 2006 byl parádní kombinací akční hry, hororu a precizního gamedesignu. Když jsme pak doběhli na jeho konec, byli jsme smutní, že už nijak dál nepokračuje. Poté však skončily závěrečné tituly a na monitoru se objevil nápis „Prey nekončí“. V ten moment jsme málem bouchali šampus. Byla to totiž jasná známka toho, že se v blízké době dočkáme nějakého toho pokračování. Léta ubíhala a o Prey nebylo vidu ani slechu. Poté se konečně objevil prvotní trailer na jeho druhý díl, my se začali těšit a…jak to bylo dál, už nejspíš víte. Prey nebude pokračováním původní hry, ale spíše takovým pokusem zkušeného vývojářského týmu o vzkříšení značky, o níž se v posledních letech hovořilo jako o prokleté či dávno mrtvé.

Kdo za tím stojí?

Arkane Studios

Toto francouzské studio má na kontě například úžasné akční fantasy Dark Messiah, jméno mu však udělala až série Dishonored, jejíž druhý díl vyšel na podzim loňského roku.

Proč se těšit?

Kombinace těch nejlepších hratelnostních prvků z Dishonored a atmosféra světa původního Prey zní opravdu slibně, stejně jako možnost učit se speciální schopnosti od nepřátel, s imiž se ve hře setkáte. Díky tomuto prvku se například budete moci zamaskovat tím, že na sebe vezmete podobu libovolného předmětu, například hrnku.

Zaujala vás některá z představovaných her?

Název   Žánr   Datum vydání   Kde koupit?  
For Honor   Akční, Multiplayer   14. 2. 2017   Koupit na Xzone.cz  
               
Sniper Elite 4   Akční   14. 2. 2017   Koupit na Xzone.cz  
               
Torment: Tides of Numenera   RPG   28. 2. 2017   Koupit na Xzone.cz  
               
Ghost Recon Wildlands   Akční   7. 3. 2017   Koupit na Xzone.cz  
               
Mass Effect Andromeda   RPG, Akční   21. 3. 2017   Koupit na Xzone.cz  
               
Prey   Akční   5. 5. 2017   Koupit na Xzone.cz  

Článek Šerm ve For Honor a vesmír v Mass Effectu - Jaro 2017 byl publikován 6. února 2017 v 05.00 v rubrice Novinky a Novinky. Autorem článku je Jaroslav Choun. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...