Blackhole – Kdo se bojí, nesmí do díry

Sponzorované odkazy:

Blackhole – Kdo se bojí, nesmí do díry

Je obrovský, akční a přitom neskutečně tichý – tedy vesmír. Píše se rok 2121, posádka lodi Endera se odhodlala za velkolepým posláním za záchranou lidstva s kapitánem Jetsenem v jejím čele. Chyba sem, nouzové hlášení tam a celá expedice nabrala zhola jiný rozměr. Po ne tak hladkém přistání se vy, hlavní hrdina tohoto příběhu a přední kávonoš celé expedice, vydáte na záchrannou misi záchranné mise. Tak těžké břemeno ale nebudete nést sami. Stejně jako Sherlock měl svého Watsona, i vy budete mít společníka, nebo lépe – společnici. Auriel. Ach, jak ji budete milovat a nenávidět a milovat a nenávidět v ten samý okamžik.

Vztek

Hlavní náplní tohoto příjemně vypadajícího, a ještě lépe zvučícího dortu je sbírání selfburnů – nanobotů potřebných k opravě lodi. Jak se k nim dostanete? Budete skákat, šílet, obracet gravitaci, mlátit do klávesnice, odrazovat se od trampolín, nadávat, vyhýbat se laserům (ne nutně v tomhle pořadí). Ano, narážím tím na obtížnost hry. Je extrémní. Je tak těžká, že ji hráči přirovnávají k Super Meat Boy nebo Dark Souls na plošinách.

Co teď?Co teď?

Osobně si nemyslím, že porovnání těchto her je na místě. Obtížnost výše uvedených her je daná skvělým level designem nebo nekompromisními herními mechanismy. I když v těchto zmíněných hrách zemřete, stále máte pocit satisfakce. „Dal jsem ze sebe to nejlepší, ale ještě se musím zlepšit,” si v těch hrách říkám. U Blackholu jsem ale takový pocit neměl. Místy jsem dokonce měl pocit, že mi vývojáři schválně háží klacky pod nohy, aby ještě více získala přídomek „hardcore”. Jako by nebyla těžká už tak.

Skok do neznáma

Velikost jednotlivých úrovní je až úctyhodná. Hra nevyužívá jen dvou horizontálních stran, ale klade důraz i na vertikální. A zde nastává první kámen úrazu. Mnohdy je mapa tak rozlehlá, že druhý konec je v nedohlednu a nemálokrát se stalo, že jsem skákal do neznáma. Na mapu nebo možnost oddálení tvůrci zkrátka zapomněli. Obtížnost navyšuje i fakt, že neexistuje žádný záchranný bod a jediná chyba znamená restart celého levelu. V kombinaci s absencí jakkoli se podívat na celou úroveň je to vražedná dvojka.

Bungee Jumping v džungliBungee Jumping v džungli

Druhou vadou na kráse je level design. Vzpomeňte si na to, když pejsek a kočička vařili dort. Úmysl byl zatraceně dobrý, ale výsledek byl… No však to znáte. Mapám rozhodně nechybí originalita nebo inovativnost. Je tu však jedno velké ALE. Jsou překombinované, až chaotické a než přijdete na to, co vlastně tvůrci zamýšleli, klidně už může odbýt půlnoc.

Ačkoliv hru vyvíjelo malé studio, nebálo se experimentovat a opravdu nešetřili herními mechanismy. Otáčet gravitací (nebo celou mapu, chcete-li) jen na předem určených místech a využívat rozmístěných kladkových systémů, trampolín, portálů, nebo dokonce vody je jen malý výčet toho, co lze ve hře dělat. I překážek si ve hře užijete dost. Lasery, vystřelující pasti, propadávající se kostky, klouzavý led, láva a mohl bych ještě pokračovat. Zkrátka, je to zábava. Ano, i přes zmíněné problémy je hra zábavná. Frustrující, ale zábavná.

Červeň je krásnáČerveň je krásná

Slyšte, vizte

Na první limity Game makeru narazíte záhy – a to sice „kostičkované dlaždice”. Grafici bojovali jak jen mohli, ale stejně jako člověk nevyvrátí své kořeny, ani hra nezapře svůj engine. I přes to je ručně malovaná grafika úchvatná. Rozličnost prostředí a ty nádherná pozadí a popředí vám vykouzlí úsměv na tváři. Nehledě na perfektní soundtrack dokreslující atmosféru. Tohle se klukům z FiolaSoftu vážně povedlo!

Malebný pohledMalebný pohled

Hře nechybí ani plně dabované dialogy a to jak v českém tak anglickém jazyce. O ten český se postarali známé osobnosti domácí youtube scény. Až na pár světlých výjimek mi však nepřišel moc sympatický. Bylo poznat, že se dabováním neživí. Společně pak se suchým humorem si tyto prvky užijí jen náctiletí. Pro nás ostatní je tu stále surový herní zážitek.

Nač váhat

EMP v akciEMP v akci

Druhé dítko FiolaSoft studia ukazuje nezkušenost vývojářů, ale i přes to je Blackhole velmi sympatickou hrou. Užijí si ji nejen „hardcoroví pařani”, ale i mladší publikum. Navíc tvůrci plánují zakomponovat do hry možnost si přenastavit klávesy nebo nový herní mód – výzvy. Rozhodně si tedy zaslouží vaši pozornost. Nejen, že podpoříte domácí vývojáře, ale strávíte i dlouhé chvíle u zapeklitých hádanek.

Hodnocení: %72 %

Výhody:

  • Krásná grafika
  • Rozličná prostředí
  • Vynikající soundtrack
  • Pokročilé mechanismy

Nevýhody:

  • Suchý humor
  • Chaotické úrovně
  • Uměle zvýšená obtížnost

Kupte si Blackhole pro PC na xzone.cz

Článek Blackhole – Kdo se bojí, nesmí do díry byl publikován 21. dubna 2015 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Hung Nguyen Viet . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...