Herní veletrh E3 2013 - druhá část: hry a budoucnost
Sponzorované odkazy:
V druhé části našeho reportu se podíváme blíže na hry samotné a dále se pokusíme zachytit, jak se nám herní budoucnost rýsuje jako celek. Mnohé nové, zatím jen zlehka naťuknuté trendy nastupují v rámci svých žánrů, jiné však podobné hranice překračují. S novými IP navíc přichází čerstvá konkurence zavedeným značkám se svými nápady a to je vždy pozitivní.
Call of Duty a jeho rozviklaný trůn krále stříleček
Pokud bychom měli uvést největší herní zklamání z letošní E3, pak by to jistě bylo CoD: Ghosts. Jejich „ zcela nový engine“ je de facto enginem starým s přidanými pokročilými prvky a hra vypadá oproti ostatním střílečkám stále o poznání hůře. K tomu je třeba připočíst i slabou zvukovou stránku a opravdu nešťastný výběr dema . Ve dvou levelech jste si téměř nevystřelili, zato vás hra celou dobu otravně vede za ruku. Ghosts tak činí v době, kdy vám kampaně konkurenčních titulů nabízejí mnohem větší volnost (Battlefield 4, Killzone: Shadow Fall, Crysis 3, Destiny, ale i předešlé Black Ops 2!). Zdá se také, že jsou pryč i vychytávky, jež do série zavedl Treyarch v Black Ops 2 jako nelinearita a challenge pro kampaň (o charismatické hlavní postavě místo ,,němého blba" nemluvě). Již neobstojí argument, že pro tvůrce je primární 60 fps, tedy maximálně plynulý zážitek z hraní. Vždyť to samé nabízí i o třídu lépe vypadající Battlefield 4 (s 64 hráči v multiplayeru a destrukcí) nebo například Titanfall od Respawn (u ostaních stříleček 60 fps potvrzeno nebylo).
„Střílečkáři“ měli však přesto na letošní E3 žně. Battlefield 4 vypadá a zní naprosto famózně a slibuje daleko komplexnější multiplayer s bohatými úpravami výzbroje i vozidel, možností hrát jako velitel a zadávat svému týmu příkazy (i přes tablet), velkým důrazem na odměňování týmové hry, o fantastické destrukci ani nemluvě. Destiny a Titanfall (s mechy a jetpacky) přitom slibují multiplayerovou hru se „singleplayrovou příchutí“ – podobné propojení nás přitom čeká i v případě některých závodních her.
Závody nové generace
Na nedostatek závodních her si člověk také nemohl stěžovat. PS4 exkluzivita Driveclub a arkádová The Crew od Ubisoftu budou téměř sociálními sítěmi v podobě závodních her, ačkoliv i ony půjdou hrát v singlu. Need for Speed: Rivals, jehož krásnou grafiku pohání Frostbite 3 engine taktéž slibuje smazat rozdíl mezi hraním o samotě nebo s kamarády. Pokud jste online, sdílíte otevřený svět s přáteli a je přitom jedno, pokud hrajete spolu nebo ne. The Crew se svými zběsilými honičkami a ohromným herním světem (pokrývá celé USA!) bude asi nejvíce soutěžit právě s NfS: Rivals. Tradičněji se v tomto ohledu jeví Gran Turismo 6 (zatím pro PS3, časem pro PS4), jež bude dostávat měsíční DLC (jistě bude k dispozici Season Pass). Forza Motorsport 5 oproti tomu hodlá způsobit revoluci v AI, kdy si hra zapamatovává styl jízdy živých lidí a pomocí cloudu jej pak promítá do umělé inteligence závodníků – výsledek je skutečně znát.
Otevřené světy – detailnější než dříve
Již jsme se toho dotkli, ale zaslouží si podtrhnutí, že hry s otevřeným světem budou větší, detailnější, živější, bohatší a tedy uvěřitelnější než dříve. Tato skutečnost byla nejvíce patrná na dech beroucím třetím Zaklínačovi, Metal Gear Solid 5, Infamous: Second Son, Watch Dogs, Destiny, Assasin‘s Creed 4, Dead Rising 3 (s fantastickou destrukcí, hordami zombíků na obrazovce a úžasnou interaktivitou prostředí) a překvapení výstavy – Tom Clancy’s: The Division. Právě na té bylo také patrné smazávání rozdílu mezi singlem a multiplayerem, podepřené navíc opravdu realistickou grafikou. Rozum zůstává stát nad již zmíněným Metal Gear Solid 5: Phantom Pain. Jedna z nejlépe vypadajících her výstavy je zatím ve vývoji pouze pro PS3 a X360 (!!!) a Kojima až na E3 odhalil, že hodlá hru vydat i na PS4 a XO, kde bude ještě výrazně detailnější a plynulejší. Hra přitom vzbudí jistě vlnu kontroverze, neboť hráč bude konfrontován s mučením zajatců, dětskými vojáky, či krvavými scénami. Všichni, kteří však Kojimovo práci znají, moc dobře vědí, že se tento nadaný tvůrce násilí zatím spíše vyhýbal a nikdy by podobné scény do hry nedával, pokud by k tomu nebyl důvod. Záměrem je přivést hráče do situací, v nichž ještě nebyli a přinést jim skutečně silný emocionální zážitek. Potvrzen je i Metal Gear Online jako součást MGS5 a nový hlas pro hlavní postavu Snakea (obstará ho Kiefer Sutherland) a Ocelota (Troy Baker z Last of us a Bioshock: Infinite).
„Mimo radar“
Řadě her se nedostalo toliko pozornosti v tak velké konkurenci, dílem i proto, že některé cílí ještě na současné konzole či pouze PC (případ Rome 2: Total War a Command & Conquer). Již v srpnu tak vyjde Splinter Cell: Blacklist, který nabádne velmi pestrý herní zážitek (prvotřídní kampaň, co-op i MP), Dark Souls 2, jenž bude podstatně víc PC-friendly než předchůdce a vyjde v prvním čtvrtletí roku 2014 stejně jako originální detektivka Murdered: Soul Suspect (PS3/X360/PC). Další ,,černý kůň" South Park: Stick of Truth je výborně vypadající RPG, jenž nerozeznáte od seriálové předlohy (snad koncem tohoto roku) nebo Evil Within (pro staré i nové konzole a PC v roce 2014). To však ukázalo velmi krátké demo předvádějící spíše jen tísnivou, horrorovou atmosféru hry. Poměrně nevýrazně působil nový Thief (next-gen a PC) a Batman: Arkham Origins (PS3,PC,X360,Wii U). Ten sice nabídne 2× větší prostředí a podstatně vylepšený detektive mode, avšak jinak působil až příliš povědomě. O jeho úspěchu pravděpodobně nejvíce rozhodne kvalita příběhu. Zajímavě a ujetě zároveň vypadal i ještě letos vycházející Wolfenstein: New Order (staré i nové konzole a PC). Hra bude nejspíše skutečně „oldschoolovou“ záležitostí s tunou střílení, hláškami ve stylu Duka skýtající lineární, skriptovaný zážitek. Zmiňme ještě ohlášení Mirror’s Edge 2 a teasery na Dragon Age: Inquisition (konec 2014, next-gen i stávající konzole, PC) a Star Wars: Battlefront od DICE (bez trojky v názvu, údajně nikoliv pouhá kopie Battlefieldu ve stylu Star Wars).
Budoucnost tedy vypadá pro hráče her lépe než kdy předtím. Bude zajímavé sledovat s čím se v dalších měsících ještě Sony a MS vytáhnou – je možné, že MS zmírní či zcela zruší opatření vůči bazarovkám a svou „ověřovací“ politiku. E3 není jediná výstava v roce a je jisté, že řada her, na nichž se pracuje, nebyla na E3 ukázána (snad Uncharted 4, Fallout 4, Half-Life 3, Gears of War 4, Beyond Good & Evil 2 a další). Slovy Sony: Greatness Awaits!
Předobjednat
PS4 hru Metal Gear Solid 5 na xzone.cz
Předobjednat
XO hru Metal Gear Solid 5 na xzone.cz
Článek Herní veletrh E3 2013 - druhá část: hry a budoucnost byl publikován 4. července 2013 v 05.00 v rubrice Novinky. Autorem článku je Jakub Žežule. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- To nejlepší z E3 2012 13.07.2012 05.00
- Herní veletrh E3 2014 - Co přinesl nového? 02.08.2014 05.00
- Herní veletrh E3 2013 - první část: souboj konzolí 02.07.2013 05.00
- Herní novinky - červen 2015: E3, Project C.A.R.S., Squad 15.07.2015 05.00
- E3 2018 začíná! Na co se letos můžeme těšit? 09.06.2018 00.00
Top 10
- 20 nejlepších her pro Playstation 3
- Happy Aquarium - pěstujme si rybičky
- Ski Region Simulator 2012 – Chopte se řízení zimního areálu!
- Recenze Liška podšitá: Duet – štychová spolupráce
- Euro Truck Simulator
- WoW- velký průvodce, 6.díl
- World of Warcraft: Průvodce hrou pro začátečníky (1. část) - Jak začít
- Recenze Liška Podšitá – taktické hody plné intrik
- Recenze Stezky tukanů – kreslení do deskové hry
- Devil May Cry 5: Special Edition – démonická rubačka v novém
Tagy
adventura nejlepší Stalker wow, world of warcraft Horor online hry Counter Strike fps novinky