Strategické hry na okraji zájmu? Ne tak úplně!

Tagy:  strategie, logické hry, adventury, Lemmings, šachy, strategické hry, Portal

Strategické hry na okraji zájmu? Ne tak úplně!

Vývoj počítačových her sahá do poměrně vzdálených let. Od klasických hříček jsme se dostali až k prvotřídním střílečkám a akčním hrám, které si nezadají ani s filmovými blockbustery. Trend her s vysokým rozpočtem je dnes jasný. Tvůrci zakládají na ověřených značkách a postupech, jak své uživatele dostat. Máme tu však stále hry, které jsou spíše na okraji zájmu. Víte, oč jde? Čtěte dále.

Strategie nemají tak silnou základnu hráčů

Kupříkladu strategické hry dnes nemají tak silnou hráčskou komunitu jako přední tituly, mezi které patří třeba Call of Duty či Assassin's Creed. Hráči si raději prohlédnou nádherné scenérie a nebo sejmou neskutečné množství nepřátelských padouchů. Strategie to dnes opravdu nemají lehké a oslovují povětšinou jen nadšence, kteří chtějí u počítače strávit dlouhé hodiny přemýšlením, jak vlastně na toho nepřítele vyzrát s co nejmenší újmou. A to je přesně onen zmiňovaný problém. Vezměte si, kolik strategií vyjde za letošní rok. Není to mnoho, co? Naštěstí si stále strategie své příznivce najdou, a tak se vůbec nemusíme obávat o jejich budoucnost.

Logika dříve byla in

O to horší je to v případě logických her, které dnes reprezentuje jen několik moderních titulů. Jedním z nich je i Portal, který zakládá na logickém vyřešení průchodu přes překážky v určitém prostranství za pomoci portálů. Občas je to oříšek vymyslet, kam portály umístit, abyste mohli snadno prolézt.

Z historického hlediska byly logické hry velmi oblíbené. Vzpomeňte třeba na Lemmings či všelijaké modifikace klasického šachu. S klasickými logickými hrami jsou do jisté míry spojeny i adventury, které také v různých situací zkoušejí lidskou logiku. A ani ty dnes nejsou tím, čím byly dříve. Co se týče logických her a adventur, soustředí se na ně spíše menší či okrajová studia a nadšenci. Jejich výroba je na engine a technologie mnohem snazší, oříškem potom je samozřejmě vymyslet propracovanou dějovou linii a logické minihry.

Závěrem

Jak jsem již říkal. Strategie nejsou až tak okrajovou záležitostí a stále vychází dostatečné množství her, které jsou určeny jak pro klasické hráče, tak i pro hardcore stratégy. Logické hry a adventury jsou na tom podstatně hůře. Ani těm však nehrozí žádný zánik či znatelný útlum. Stále se jich bude držet dostatečné množství hráčů i menších vývojových studií. Kapitolou samou jsou také závodní hry, ale o těch třeba příště.

Článek Strategické hry na okraji zájmu? Ne tak úplně! byl publikován 2. října 2012 v 18.00 v rubrice PR články. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...