Might and Magic: Heroes VI.: Legendární sága pokračuje!

Tagy:  Might and magic: heroes VI. recenze, Might and magic: heroes VI. popis, vše o Might and magic: heroes VI., Might and magic: heroes VI., here, Might and magic: heroes VI., about, Might and magic: heroes VI. tady

Sponzorované odkazy:

Might and Magic: Heroes VI.: Legendární sága pokračuje!

Pár slov úvodem

Might and Magic: Heroes je pravděpodobně nejslavnější a nejhranější tahová strategie na celém světě. Po neuvěřitelně dlouhém, pětiletém čekání Ubisoft vydal již šesté pokračování této legendární hry. Nastal tedy čas podívat se pravdě do očí a kriticky zhodnotit, jak vlastně nejnovější díl dopadl. Zrodil se nový král této série? Nebo se vývojáři jen snaží prodat propadák na dobrém jménu série. To a mnohem více se dozvíte v následující recenzi.

III.III.

Princip

Základní princip celé hry zůstal zachován. Znovu budete jezdit se svým hrdinou po mapě, sbírat suroviny, mocné artefakty, vytvářet ničivou armádu, obsazovat hrady a podstupovat neopakovatelné bitvy. Zkrátka starý dobrý Might and Magic. S tím rozdílem, že tentokrát je vše dovedeno téměř k dokonalosti. Pokud také patříte k fanouškům této slavné ságy, máte se rozhodně na co těšit.

IV.IV.

Rasy a jednotky

Důležitou částí hry, která předurčí vaše schopnosti, jednotky vlastně celkově možnosti je výběr rasy. Vybrat si můžete hned z pěti možností: azyl, peklo, nekropole, svatyně a tvrz. Azyl – neboli lidská rasa, je plná klasických jednotek, které již známe z dřívějších dílů might and magic. Strážce se štítem a mečem, střelec s kuší, sestra léčicí zraněné, rytíř slunce, což je známý jezdec na koni. Dále světlice jako světelná bytost, umí se teleportovat a s její září mají trable především pekelné bytosti. Gryfové jsou létající nebezpeční orli, kteří se vzduchu nenechají lehko polapit. Nekropole – rasa plná nemrtvých. Základní jednotkou je kostlivec, to není jen oživlá hromadá kostí, kostlivci nemají nikdy hlad či žízeň, jsou to vlastně dokonalí služebníci. Nezbytný je také ghůl, duše uvězněná za pomoci magie do mrtvého rozkládajícího se těla. Jejich dlouhé ostré drápy jsou nebezpečnou zbraní pro všechny živé. Další jednotkou nekropole je duch, mrtvá duše plná nenávisti a zloby.Tyto nehmotné bytosti je těžké zasáhnout. Ani lichové nenechají soupeře chladným, jejich mocná kouzla často změní průběh celé bitvy. Rytíř upírů, se při svých výpadech živí svými oběťmi. Každý zranění jeho mečem mu navrací životní sílu. Čtyřnové sfingy plné nemocí a chorob se nazývají hnijící lamasu. Poslední a nejsilnější bytostí je přadlena osudu. Je to ztělesnění pavoučí bohyně, zaujímá buďto podobu šesti-ruké ženy nebo se z ní stane obří lidský pavouk.

II

Peklo – stvůry vyvrhnuté ze samotného pekla. Základní jednotkou je šílenec, zplozenec zraňující pomocí svých řetězů, jenž má omotané kolem paží. Pekelný pes je zmutované psí stvoření, v jejich prospěch hraje především rychlost a zuřivost. Sukuba je jednotka známá z předchozích dílů her. Tato jednotka si nepřipustí nikoho k tělu a odpaluje nepřátele pomocí svých ohnivých koulí. Ničitel vybaven velkými rohy naproti tomu preferuje boj tváří v tvář. Mučitel používá své tělo jako zbraň, jeho vlastní kosti, trčící z různých míst těla ohrožují všechny v jeho blízkosti. Plodnice je zase velká líná stvůra, která rodí běsy a následně je posílá na své protivníky. Pekelný sluha je nejobávanější jednotkou pekla a jen málokdo odolá jeho síle a moci. Tvrz – tlupy kočovných skřetů. Goblin je hbitý skřet útořící se svým ostnatým bumerangem. Harpie, napůl pták, napůl člověk je létající jednotka. Díky své rychlosti se jí špatně uštědřují jakkékoliv rány. Do předních linií se cpe bijec, velmi silná a odolná jednotka. Ze zálohy celou armádu doplňuje kentaur, napůl člověk, napůl kůň je se svým velkým lukem obávaným bojovníkem. Jaguáří válečník je agresivní rychlou jednotkou a s ostrými jaguářími drápy uloví každou oběť. Poutníci snů jsou uznávaní šamani, mistři rituálů a kouzel. Mohou pomáhat spojencům nebo zaklínat soupeřovy síly. Nejsilnější jednotkou je Kyklop, obrovitá kopa svalů, dřímající velký palcát rozmáčkne každého, kdo se mu znelíbí. Svatyně – bojovníci vody. První jednotkou je kappa, bytost připomínající žábu může na své protivníky skočit a ublížit jim z velké dálky. Žraločí strážci, kříženci člověka a žraloka mají tajemnou minulost. Korálová kněžka s hady místo vlasů plní roli léčitelky. Víla pramenů vzniká z těch nečistších pramenů. Umí se napojit na své soukmenovce a poskytnout jim tak svou ochranu. Sněžné pany naopak upředňostňují ledovou podobu vody. Kenshi, hadí válečníci ohánějící se katanami taktéž nebezpečnou silou. Kirin je šampionskou jednotkou svatyně, je to vodní duch vytvořený z posvátných vod.

Všechny jednotky lze dále vylepšovat na druhou úroveň. Tím získají nové zajímavé vlastnosti, silnější kouzla nebo zcela nové dovednosti jako je například zranění více protivníků najednou. Také se zlepší všechny atributy: útok, obrana, odolnost a tak dále.

II.II.

Zpracování

Grafický kabátek slaví velké úspěchy. Mapa je zasazena do 3D prostředí, které je ale zároveň velice přehledné. Každý hráč rychle propadne kouzelnému světu, který je plný legendárních monster a prazvláštních bytostí. Všechny tyto jednotky mají propracované vlastnosti a komba. Ve výsledku tady máme oku lahodící atmosféru, která vás rychle vtáhne do děje. To vše doplňuje příjemná hudba, která pěkně dokresluje děj hry.

VIII.VIII.

Soubojový systém

Nedílnou součástí Might and Magic VI. jsou samozřejmě bitvy a souboje. To je to místo, kde hrdinové měří své síly. Místo, které rozhoduje o vítězi. Meče se zabodávají, blesky létají, štíty praskají, tomu se říká pořádná bitva. A právě to si uvědomili i chlapci z Ubisoft, rozhodli se tedy soubojový systém pořádně propracovat. To se jim také povedlo a na naše obrazovky tedy přichází opravdový skvost. Ať už se jedná o vzhled jednotlivých postav, jejich animace při útoku či obraně nebo hudbu doplňující děj, vše je propracované, oku líbivé a jistě si hráči vychutnají každý tah v souboji. Bohužel občas se vyskytne flustrace z dlouhých animací, pokud například trvá bitva deset minut, čekání v každém tahu na pětisekundovou animaci začne být otravné. Proto je někteří hráči přeskakují nevýznamné tahy malých jednotek, aby alespoň částečně uspíšili samotný souboj.

V.V.

Propojení s internetem

Naprostou novinkou je spolupráce s intertem, díky kterému budou všechny vaše pokroky ve hře zaznamenány. To vám umožňují odemykat nové tituly, hodnosti a další achievementy, které hratelnost ještě zlepšují. Navíc můžete postupně rozvíjet celou svou dynastii. Celý tento systém se nazývá Conflux.

VII.VII.

Závěrem

Hráče zaujme především skvělou hratelností, vydařenou grafikou a propracovanými detaily. Ubisoft znovu ukázal světu, jak kvalitní hry umí vytvářet. Šestý díl Might and Magic: Heroes si ponechal ty nejlepší vlastnosti předchozích dílů, přidal velice vydařenou grafiku, příjemnou hudbu, vynikající hratelnost a dobrý příběh. Nezbývá než titul doporučit všem hráčům

Moje hodnocení:  95 %

Článek Might and Magic: Heroes VI.: Legendární sága pokračuje! byl publikován 1. prosince 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Daniel Hlas. Pro diskusi slouží komentáře (2).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...