Gears of War 3: Nekonečná válka světů

Tagy:  Gears of War, Gears of War 3

Sponzorované odkazy:

Gears of War 3: Nekonečná válka světů

Už to jsou skoro dva roky od posledního setkání s „našimi“ Locusty, které lidstvé stálo poslední město. V tomto díle se však objeví nový, ještě horší nepřítel, který chce celou planet zničit. Jediná naděje Země je tak malá skupinka vojáků… Více se dozvíte v dnešní recenzi a podotýkám, že se jedná o konzolovou hru.

Již dlouhých pět let uplynulo od doby, kdy se lidé na planetě Sera poprvé setkali s nebezpečnými Locusty, a my sledovali činy jednotky Delta, která se snažila umístit výbušninu do hlubin nepřátelských tunelů tak, aby zabránila jejich invazi, a téměř tři roky od doby, kdy se s nimi porvali podruhé a museli obětovat poslední velké lidské město Jacinto v sebevražedném pokusu o kompletní likvidaci nepřítele.

Zatímco od prvního setkání s Locusty uplynulo v herním světě dlouhých 17 let, město Jacinto je kompletně pod vodou, koalice se rozpadla a zbytky vojska se rozdělily na dvě skupiny. Jedna, pod vedeném plukovníka Hoffmana, unikla do pevnosti Anvil Gate, kde se opevnila a snaží se přežít, druhá zůstala na obří lodi typu Raven's Nest, odkud létají bitevní vrtulníky, hledající kolonie přeživších a snažící se zajistit zásoby pro zbytky vojska. A právě na gigantické lodi začíná celý příběh, kde se hlavní hrdina Marcus Fenix probudí po krátkém snovém prologu.

Po nekončících útocích na loď je posádka nucena vyhodit loď do vzduchu, a v tom se z ničeho nic objeví bývalý velitel COG, který přináší pro naše vojáky jasný úkol – najděte Marcuse a počítačový disk. K tomu se od velitele dozvídají, že Marcus zná řešení celého problému.

Že to nebude přímočarý úkol, na to se můžete spolehnout, celá cesta se změní v sekvenci různých více či méně důležitých úkolů, které celkem vydají na kampaň o slušné délce přes 12 hodin reálného času.

Celou dobu se zde zmiňujeme o nepřátelích, ale tím hlavním nepřítelem však nejsou Locusti, kteří jsou ve stejné situaci jako lidská rasa a přežívají v omezených skupinkách neschopných většího odporu. Mnohem nebezpečnější je rasa Lambentů, jejichž vznik je spojován s podivnou Imulzí, která se objevila již v předchozím díle.

Později narazíme i na poslední odpory zformovaných Locustů, kteří se dostali do vojenských skladů a disponují tedy podobnými zbraněmi jako vy.

V podstatě je ale jedno, na koho narazíte, protože vaším úkolem bude vystřílet všechny a všude, krom toho občas provést nějaký úkol.

Hlavní novinkou ve hře je možnost zahrát si celý počin v kooperaci až čtyř hráčů po síti, případně dvou na jednom Xboxu prostřednictvím „splitscreen“. Herní postavy, které si nerozeberou živí hráči, jsou obsazeni umělou inteligencí, která funguje velmi dobře a ve skutečnosti bude umírat méně často než vy, a tak se hodí hlavně pro oživování. Ani v boji se ale neztratí a automaticky si najdou pozici, která týmu chybí. Tedy pokud budete chodit vzadu a odstřelovat z dálky, budou krýt přední pozice a naopak, pokud budete v přední linii, budou vám krýt záda. Během hraní se skupinka také několikrát rozdělí a některé události zažije z jiných pohledů.

Herní náplň je stejná, zde asi není třeba nic měnit, když vše dobře funguje. Do hry bylo přidáno několik nových zbraní v čele s upilovanou brokovnicí, která má velkou sílu na blízko, ale hodně dlouho se nabíjí, nebo těžké odstřelovací pušky, která sice dlouho zaměřují, ale poté zastřelí téměř kohokoliv na jednu ránu. Dále je tu také upravená verze Retro Lanceru, což je útočná puška s velkou kadencí a velkým zpětným rázem vybavená smrtícím bajonetem. Jako vždy můžete nosit čtveřici zbraní a nově si je můžete prohazovat se spoluhráči, stejně jako si můžete předávat náboje.

První část hry se nese v klidném duchu a to Vás nutí přemýšlet, kde jsou ty hordy nepřátel z minulých dílů. Opravdu, ze začátku potkáváte nepřátele jen v menších skupinkách, ale v druhé polovině se karta zcela otočí a nepřátel bude plná obrazovka, že se vaše bajonety, motorové pily a vůbec všechny zbraně nezastaví. K tomu je třeba připočítat obří bossy a to vše dává dohromady obraz nekonečné akce.

Autoři naštěstí dávkují obsah v takových úsecích, že než se stačíte začít nudit, prostředí se zcela změní a i příběh se stočí úplně jiným směrem.

Po grafické stránce sice již nepůsobí o tolik lépe než u konkurence, ale I přesto má Unreal Engine 3.5 ještě co ukázat. Uzavřené lokace, modely i široké výhledy do krajiny vypadají neuvěřitelně, občas zůstanete jen zasněně koukat do dálky. I během akce ale bude na co koukat, protože porcování nepřátel, všudypřítomné výbuchy a ohně vypadají stále skvěle.

Hra v základu podporuje i moderní 3D zobrazení, pokud máte k dispozici odpovídající technické vybavení.

Závěrem

Gears of War 3 je skutečně povedená akční pecka, která to dobré z předchozích dílů piluje ještě více, dodává povedený a zajímavý příběh, akci a na dnešní dobu nadprůměrnou herní dobu 12 hodin, po které se skutečně nebudete nudit. A pokud máte zájem, čekají vás navíc desítky hodin v multiplayeru.

Hodnocení: 95 %.

Článek Gears of War 3: Nekonečná válka světů byl publikován 23. listopadu 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Přemysl Maier. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...