Heroes of Newerth

Tagy:  Heroes of Newerth, HoN, MOBA, DOTA, moba, dota, S2 Games, Savage

Sponzorované odkazy:

Heroes of Newerth

Minule jsem se Vám pokusil přiblížit hru League of Legends, jako zástupce MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) žánru. Zkusili jste? Líbí se? Pak se bude líbit i tento kousek. Stejný princip, jiné zpracování.

O hře

Červenec roku 2008 se na fórech hry Savage 2: A Tortured Soul objevilo zbrusu nové logo s nápisem Heroes of Newerth (dále HoN). S2 Games, autoři obou zmiňovaných her, oznámili, že připravují nový projekt. Stejné prostředí v novém, vlastně úplně jiném, kabátu. Potvrdili jen, že se bude jednat o hru odvozenou od světoznámého Warcraft 3 módu DotA (Defend of the Ancients). Hráči o projektu znovu slyšeli až 22. 8. 2009, kdy začala předprodej hry pro členy BETA fáze. Open Beta měla velký úspěch, někdo dokonce ani nevěděl, že se jedná o betu a ještě víc je překvapil příchozí email, který vyžadoval k dalšímu hraní poplatek. Po skončení tohoto režimu musel každý pro pokračování ve hře zaplatit 30$ (zhruba 500 Kč) – tak je tomu i dnes. Hra není vydávána v žádné krabicové verzi, klient je stažitelný z oficiálních stránek a platí se pouze za herní účet. Platba je jednorázová, měsíčně se pak už nic neplatí.

Logo firmyLogo firmy

Neoficiální servery

Samozřejmě i zde se našli lidé, kterým se více zamlouvá hrát hru zdarma. A nebyli by to lidé, kdyby si nevytvořili vlastní, free, servery. Takže ano, je možnost neplatit a hrát si zdarma. O co ale tito hráči přicházejí? Pravidelné updaty, free server nikdy nebude tak stabilní jako oficiální, správci serveru mohou být kolikrát lhostejní k potřebám hráčů… Nejhorší ale bude počet hráčů. Většina lidí samozřejmě bude hrát na jistotu – oficiální server. Na freečku se tedy může stát, že se zápas bude hledat dlouho a po chvilce hra omrzí.

Grafika

Snad každá hra odvozená od DotY jako první prošla změnou designu. Kdo by také dobrovolně přijal za svou grafiku Warcraftu – postrádalo by smysl vytvořit novou hru. V HoN se tým vydal jiným směrem než vývojáři, již zmíněné, League of Legends. Grafika je zde realističtější, na oko líbivější a efekty a postavy vypadají lépe. Byly použity materiály z předešlé hry této společnosti – Savage 2. Grafika není to jediné – nějací hrdinové v HoNku odrážejí postavy v Savage. I když třeba po drobných úpravách.

Logo hryLogo hry

Příběh hry

Jak jsem řekl, hra je ve stejném prostředí jako poslední projekt firmy. I příběh hry tomu napovídá: Zemi Newerth v poklidu obývala zvířata (Beast Horde), která žila v harmonii s přírodou. Proto se jim nelíbilo, když do země vtrhli lidé (Legion of Man) s Jereziahem v čele a začali si zemi podmaňovat. Tak se strhl první boj. Tato válka zmítala zemí několik let. Obě frakce utržily nemalé oběti a tak se upsali třetí straně – démonům (Hellbourne) v domnění, že za ně započatou válku skončí. Démoni se ale vzbouřili a zemi začali pustošit podle sebe – to lidé ani zvířata nechtěli, proto jediné, co mohli dělat, bylo spojit se. A tím se dostáváme do současnosti. Vy, hráči, hrajete za nové dvě frakce – Legion, alianci lidí a zvířat, a Hellbourne, hordu démonů a nemrtvých.

Legion vs. HellbourneLegion vs. Hellbourne

Princip hry

Princip hry jsem už popisoval v článku o League of Legends – zde se nejvíce hraje 5vs5 – tři „lajny“, na každé z nich jeden nebo dva hrdinové. Změna bude určitě v množství obrany, a to hlavně v kasárnách vytvářejících NPC jednotky – je jich víc a ty v poslední frontě ještě navíc po nepřátelích střílí. Na druhou stranu, „super creepové“, které lze získat díky zničením nepřátelské kasárny, jsou mnohem silnější. Další změnou je možnost dorážet vlastní NPC jednotky – když hráč dokáže vystihnout pravou chvíli, kdy má jeho spojenecká jednotka málo životů, může jí jednou ranou dorazit. Protivník na stejném místě dostane míň zkušeností a žádné peníze. Nemalou odlišností je určitě tzv. kurýr – malé stvoření, které čeká ve vaší základně. Když máte dost peněz a nechce se vám opouštět pozici, necháte ho přinést vám item až pod nos.

Screenshot ze hryScreenshot ze hry

Easy Game vs. Normal Game

Přejděme rovnou k úplně první možnosti, kterou lze zvolit. Easy Game, jak název napovídá, je jednodušší verze hry – hrdinové získávají zkušenosti a peníze mnohem rychleji. V Normal Game je tomu… normálně…

Úvodní obrazovka hry z BetyÚvodní obrazovka hry z Bety

Výběr hrdinů

Další, a asi hlavní, vlastnost ovlivňující hru je způsob výběru hrdinů:

Single draft – hra každému nabídne jednoho náhodně zvoleného hrdinu od každého typu – síla, inteligence, obratnost.

Normal – hráči mají možnost vybrat si jakéhokoliv hrdinu

Random draft – hra každému nabídne několik hrdinů od každého typu

All random – hra každému pevně vybere náhodného hrdinu

Banning pick – kapitán každého týmu zabanuje (zakáže) určitý počet hrdinů, následně si hráči ze zbytku vybírají

Banning draft – to samé, akorát je výběr hrdinů ještě náhodně omezen

Na rozdíl od League of Legends, zde jsou všichni hrdinové přístupní všem už od začátku. Vývojáři nejprve začali přenášet hrdiny již existující na Dotě, oblékali je do lepších kabátů a jejich schopnostem dodali líbivější efekty. Postupem času samozřejmě přicházeli s novými hrdiny, jejichž realizace na Warcraftu by byla nemožná. Jediné, co si tedy mohou hráči kupovat, jsou jinačí vzhledy hrdinů.

Výběr hrdinůVýběr hrdinů

Závěr

Žánr MOBA se jistě stává populárním a jeho hry tvoří zejména ti, kteří někdy Dotu hráli. Každému tam určitě začne vadit jisté omezení plynoucí z toho, že Warcraft nebyl pro Dotu stvořen. Otázkou je, jestli se za to ostatním bude chtít platit.

Výhody:

  • Grafika
  • Propracovanost skillů
  • Pravidelná údržba
  • Dvě obtížnosti hry

Nevýhody:

  • Nutnost poplatku
  • Někdy nevyváženost hrdinů

Článek Heroes of Newerth byl publikován 22. června 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Martin Štěpánek. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...