Shift 2: Unleashed

Tagy:  Shift 2: Unleashed

Sponzorované odkazy:

Shift 2: Unleashed

Po krátké době konečně dorazil nový díl Need for Speed. Tento díl nás zavádí na oficiální okruhy. Pojďme si teda říci, jak se tvůrcům tento díl povedl.

Díl Shift 2: Unleashed, které ze svého názvu oficiálně vypustilo označení Need for Speed, pochází od úplně jiného studia. Od Slighty Mad Studios, zaměřuje se na odlišnou skupinu závodních hráčů a také se naprosto odlišně hraje. Oba tituly tak mají společnou jednou věc – Autolog. Tento díl navazuje pro změnu na původní Shifty. Dostáváme se již na zmíněné oficiální okruhy a čeká nás boj s ostrými zatáčkami.

Pokud se bavíme o realistickém zpracování a podání, musíme určitě zmínit konkurenty. Ty se týkají především konzolí – hodně se totiž Shift 2: Unleashed podobá Gran Turismu 5. Dvojka ještě před svým vydáním lákala hlavně na maximálně realistický jízdní model a především zážitek ze samotné jízdy. Nejvíc mě zajímala věc spojená s pohledem přímo z helmy závodního jezdce. Tato věc se jim rozhodně povedla. Narovinu můžete zapomenout v případě Shift 2 na nějaké pohledy kamery zpoza automobilu, protože kokpity jsou zpracované nádherně do detailů a dokáže to umocnit celý zážitek z hraní.

Realismus se tedy v tomto směru podařilo navodit. Na druhou stranu musím konstatovat, že na jízdní model a celkové ovládání jsem si musel delší dobu zvykat. Především na mě Shift 2: Unleashed působí zvláštně v tom, jak hrozně brzy je potřeba zatáčet. Zpočátku jsem tak každou druhou zatáčku vůbec netrefil, zkrátka musíte myslet a dělat věci o nějakou tu vteřinu dříve, než jste zvyklí v jiných závodních titulech. Až si na to ale zvyknete, bude se vám už jezdit pohodlně. Každopádně jde tady jak o váš skill s ovladačem, tak pohotové reakce a přesnost. Především při prvních krocích doporučujeme zapnout alespoň nějaké asistenty. Ostatně po prvních „tutoriálových" kolech se vám hra sama pokusí doporučit ideální nastavení, ale moc to nefunguje a nastavila mi automaticky laťku až příliš vysoko. Každopádně vzhledem k realistickému jízdnímu modelu se asistenty hodí, ale zase vám znemožňují dosahování lepších výsledků. Třeba pomocník s brzděním totiž brzdí až příliš brzo před zatáčkami, a tak je skoro nemožné předjet protivníky.

Základní náplní hry se nemohlo stát nic jiného, než kariéra. Ta není nikterak jiná a je stejná jak v ostatních sériích NFS. Takže postupně se vám odblokovávají nové závody vyšších tříd a zpestřují to různé eventy jako třeba driftování nebo souboj s časem. Dohromady na vás čeká cirka nějakých 40 různých tratí, což pro potřeby této hry naprosto dostačuje. Všechny tyto závody musíte zvládnout na výbornou. Takže na rozdíl od jiných titulů jsem byl v Shiftech 2 dokonce rád za to, že jsem jel další závod na stejné trati znova.

Nabídka tratí dostačuje všem požadavkům, podobný názor je i na automobily. Samozřejmě kompletně licencované a od 36 světových výrobců aut. Modelů se najde okolo 150, a to různých typů. V základu se dělí podle jejich účelu a přibližného roku výroby. K dispozici jsou i možnosti upravitelnosti, jak vizuální, tak především toho, co máte ukryté pod přední kapotou. Z výkonnosti můžete vylepšovat samotný motor, brzdy a další základní věci. Automobily se pak dělí do jednotlivých tříd a typů, a podle toho musíte vybírat z omezené nabídky konkrétních závodů. Abyste si mohli koupit tyto vylepšení natož pak celá nová auta, musíte v první řadě vydělat peníze. A to především výhrami v závodech kariéry. V první řadě jsou vám zkušenosti připisovány na konto v situacích, kdy předjíždíte své protivníky, držíte se v ideální lajně nebo ostře řežete zatáčky. Fanoušci prvního Shiftu budou jako doma, protože základ je podobný.

Důležitou roli hrají v případě Shift 2 i vaši protivníci, jejichž dobrá umělá inteligence musí být hlavním předpokladem pro realistické hraní hry. Naštěstí se to celkem povedlo, oceňuji hlavně bojovnost počítačem řízených jezdců. Na všechny obtížnosti je hra relativně těžká, nebo řekli bychom to spíš takto: díky bojovnosti protivníků se stává výzvou pro každého hráče, a to je správné. Především v zatáčkách by ale do vás nemuseli tolik narážet AI řízení protivníci.

Jedinou společnou věcí s posledními NFS: Hot Pursuit je online sociální propojení zvané Autolog. Ten se zde dočkal několika spíše jen kosmetických vylepšení, v základu tak funguje úplně stejně. Nejjednodušeji ho lze popsat jako takový off-line multiplayer, kdy si ve hře přidáte své přátele a u všech závodů a tratí vidíte, jakých časů oni dosáhli. A cílem je pochopitelně své kamarády překonávat, takto s nimi nepřímo soupeřit a přetahovat se o to, kdo dosáhne nejlepších časů. Přímo konkrétním přátelům můžete posílat i výzvy, aby nějaký váš čas pokořili a když se tak stane, jste o tom informováni zprávou. Kromě toho samozřejmě nechybí ani tradiční multiplayerové závodění. Zajímavý je třeba systém jakéhosi turnaje, kdy se postupně v několika kolech utkáváte s náhodně vyhledaným protivníkem a musíte ho pokořit, abyste postoupili dál.

Závěrem

Hra mě osobně nezklamala. Vše co jsem od této hry očekával se splnilo. Propracovanost textur, okolí, samozřejme aut vyšla studio na výbornou. Hra může konkurovat ostatním sportům a to GT 5 aj. Pokud patříte mezi fanoušky těchto závodních her, tak tato hra Vám nesmí ve vaši sbírce chybět.

Hodnocení: 79 %

Výhody:

  • grafika
  • zpracování automobilů

pozn. redakce

Screenshoty použité v tomto článku byly převzaty z webu ABCgames.cz a také schváleny adminem webu ABCgames.cz.

Článek Shift 2: Unleashed byl publikován 29. dubna 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Přemysl Maier. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...