Crysis 2 - lepší než první díl?
Sponzorované odkazy:
Po třech letech jsme se dočkali pokračování jedné z hardwarově nejnáročnějších her historie. Ano, mluvíme o Crysis. Krom nepřímého pokračování příběhu se můžeme těšit na totální změnu kulis a podíváme se do jednoho velkoměsta, kde se dějí podivné věci. Pojďme si teda něco říci o Crysis 2.
Je to více než tři roky, kdy tehdy neznámé německé studio CryTek vydalo graficky našlapanou akční hru Crysis, která se stala technologickým benchmarkem, jenž dodnes řada hráčů nespustí na plné detaily. Poté jsme se dočkali multiplayerového datadisku Crysis Wars a poté jednoho singleplayerového datadisku Crysis Warhead. Všechny tři tituly měly velký úspěch a tak se nemůžeme divit, že široká komunita doslova hltala každou zmínku o připravovaném plnohodnotném druhém dílu, pro nějž nechala jednička otevřený konec příběhu. Vydání jsme se dočkali až na konci letošního . Hru jsem kompletně dohrál a podělím se s Vámi o pár věcí ze hry.
Pokud jste se těšili, že příběh naváže tam, kde skončil v prvním díle, tedy na letadlové lodi u ostrova, na kterém se prvně objevila přítomnost mimozemských útočníků, budete zklamáni. Dějiště příběhu se totiž přesouvá z propracované tropické džungle do džungle velkoměsta, respektive jednoho z největších měst světa, New Yorku. Na začátku sice potkáte starého známého Propheta, tedy vašeho velitele z prvního dílu, ale jeho přítomnost netrvá nijak dlouho a zůstane jen řada otázek. Kde se vzal Prophet v New Yorku? Proč vám předal oblek? Jaká tajemná infekce likviduje obyvatele města? Co s tím má tajemná organizace? A o co vlastně vůbec jde? Je třeba po pravdě říci, že jste vhozeni do příběhu bez hlubší znalosti toho, o co jde a pokud během hraní nebudete studovat doplňkové informace v podobě emailů a dalších informačních zdrojů, nebudete znát na všechny otázky odpověď ani po dohrání celé hry. Že by se chystal už další díl?
Děj můžeme stručně shrnout asi tak, že New York byl napaden mimozemskou rasou Ceph, která přinesla jakousi nákazu zabíjející obyvatele. Po mimozemšťanech jdou speciální jednotky organizace Crynet Systems, které ale jdou současně také po vás, protože váš oblek vlastníte jaksi nezákonně. Ještě se sluší dodat, že hlavní hrdina se jmenuje Alcatraz a po celou dobu hraní nemluví.
Jakmile se na začátku hry navléknete do speciálního obleku, nezbude vám nic jiného, než sledovat tajemný hlas, který vám vysílačkou zasílá úkoly, myslíc si, že jste Prophet. Hlavním společníkem skrze hru vám bude nová generace nanoobleku, která oproti předchozímu dílu umožňuje přepínat pouze mezi silným štítem a neviditelnosti. Naštěstí super síla a rychlost nezmizely, jen jsou aktivovány automaticky při hraní. Pokud tedy poběžíte a máte energii, ihned se aktivuje super rychlost a pokud vyskočíte, můžete využít super skok. Tento systém mi přijde přirozenější a nemusíte stále přepínat schopnosti nanoobleku jen proto, abyste vyskočili na stěnu nebo něco jinného. Krom toho nanooblek obsahuje ještě čtyři pozice pro dodatečné moduly, které získáváte z mimozemských technologií. Můžete použít modul snižující spotřebu energie, informující o blízkosti nepřátel, nebo zobrazující trajektorie kulek, které na vás létají. Těchto modulů je celkem dvanáct a rozhodně je nezvládnete během hraní otevřít všechny, nemluvě o tom, že vždy lze používat pouze čtveřici.
Celý příběh se odehrává v New Yorku jak už bylo napsáno nahoře, který je velmi přesvědčivě vymodelován podle skutečného města. Díky uzavření hry do trochu omezených kulis nemůžeme čekat stejnou otevřenost, jako nabídl první díl, ale přesto umožňuje svobodu volby. Stručně by se hra dala popsat jako přímá dějová linka, která ale vede přes různé body, kde se odehrávají boje. Řešení skoro každé situace nabízí několik možností, a pokud je na první pohled nevidíte, pomůže vám v tom taktický pohled vašeho obleku. Často tak můžete nepřátele obejít, vystřílet rambo stylem, ukořistit vozidlo a využít jeho palebnou sílu, případně se nepříteli dostat do boku pomocí zkratky. Výběr je vždy na vás a díky poměrně slušné obtížnosti budete nuceni zkoušet řešit situace trochu jinak. Checkpointy pro uložení jsou totiž poměrně vzdáleny od sebe a tak každé umření stojí trochu času.
Obtížnost hry je nastavena poměrně vysoko a i na normální obtížnost (tedy druhou ze čtyř) budete občas umírat. Další dvě jsou výzvou i pro zkušené hráče a tak si na své přijde skutečně každý. Obtížnost spočívá především ve schopnostech umělé inteligence, která opět patří k tomu nejlepšímu, co v dnešních hrách můžeme vidět. Jakmile dojde k nějakému souboji, nejsou protivníci řízení žádnými statickými skripty, ale je ponecháno na jejich vůli, jak se budou chovat. Málokdy se stane, že při opakování stejného souboje se bude voják chovat zcela stejně. Spíše bude hledat úkryt, pokusí se vás obklíčit, zasype vás granáty nebo bude vyčkávat až vykouknete. K tomu spolu vojáci kooperují a pokud se na jednom místě sejdou jednotky C.E.L.L. a mimozemšťané, bojují také mezi sebou a nezaměřují se všichni jen na vás. K likvidaci nepřátel můžete využít řadu zbraní od pistolí, přes brokovnice až po kulomety a rpg. Můžete u sebe vždy nosit jen dvě zbraně, granáty a výbušniny, ale každou zbraň je možné postupně vylepšovat o různé doplňky jako jsou tlumiče, zásobníky a optické zaměřovače.
Trochu zklamán jsem z technické realizace celé hry. Hra nedosahuje kvality, kterou měla jednička. Jedním z hlavních důvodů je, že engine využívá starší DirectX9 namísto nové verze 11 nebo starší 10, kterou podporoval první díl. Druhým důvodem může být současné vytváření pro konzole, které využívá engine na plné obrátky, ale pro PC to logicky není to maximální, co by mohlo být. Oproti konzolím ale PC verze nabízí bohatší stínování a také mnohem větší dohled bez nahrávání dalších textur. Poněkud podivné ale je, že i když hra využívá řadu textur prvního dílu, jejich rozlišení je často o polovinu menší než bylo.
Délka hraní, kterou vám Crysis 2 zabere, dost záleží na zvolené obtížnosti, ale pohybuje se mezi deseti a dvanácti hodinami, což je na dnešní dobu poměrně slušné a je to akorát na to, abyste se nezačali nudit. K tomu je ale třeba započítat velmi kvalitní multiplayer.
Závěrem
Hra je jak po grafické stránce, tak po hratelné stránce parádní, ale bohužel nedosahuje grafice a volnosti prvního dílu. Nicméně stále se jedná o jednu z nejlepších akčních her současnosti a všem ji doporučuji.
Hodnocení: 88 %
Článek Crysis 2 - lepší než první díl? byl publikován 20. dubna 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Přemysl Maier. Pro diskusi slouží komentáře (2).
Podobné články
- Crysis 10.10.2007 06.00
- Crysis Warhead 12.10.2008 06.00
- Crysis 3 - závěr trilogie v hi-tech grafice 11.04.2013 05.00
- VELKÁ SOUTĚŽ - pošli screen a vyhraj nové Need for Speed, FIFU 10 a Crysis 12.10.2009 22.30
- Soutěž uzavřena- máme výherce 10.11.2009 06.00
Top 10
- World of Warcraft: Průvodce hrou pro začátečníky (1. část) - Jak začít
- FIFA 2008
- Happy Aquarium - pěstujme si rybičky
- Druhá světová válka - výběr nejlepších her napříč všemi žánry
- Recenze Liška podšitá: Duet – štychová spolupráce
- Dragomino – průzkum a lov draků
- Kobra 11 - Nitro
- Hry na PS4 jako skvělý vánoční dárek
- Recenze Liška Podšitá – taktické hody plné intrik
- Devil May Cry 5: Special Edition – démonická rubačka v novém
Tagy
adventura nejlepší Stalker wow, world of warcraft Horor online hry Counter Strike fps novinky