Prince of Persia: Warrior Within – Temnota se skrývá všude

Tagy:  Prince of Persia Warrior Within, Prince of Persia, PoPWW, Ubisoft, Válečník, Písky času, Sands of Time, Dahaka, hádanka, Princ, princ z persie, perský princ

Sponzorované odkazy:

Prince of Persia: Warrior Within – Temnota se skrývá všude

Nový díl legendární série Prince of Persia s názvem The Forgotten Sands je již na světe, my se však dnes podíváme o několik let zpět na veleúspěšný dál Prince of Persia Warrior Within, který je znám také jako nejtemnější díl celé písečné trilogie. Povíme si něco o tom, jaký boom způsobil tento díl po vydání a také na jeho kvality z hlediska současného i tehdejšího. Hurá tedy na tajemný ostrov plný různých záhad, překážek a hádanek.

Princ v celé své krásePrinc v celé své kráse

Temnota na každém rohu

Prince of Persia: Warrior Within je druhým dílem písečné trilogie, která se na herním trhu objevila již v roce 2003. Písečná trilogie opět dodala dech sérii Prince of Persia, protože předchozí díl nesklidil zrovna mnoho ohlasů. První díl trilogie s názvem Sands of Time (Písky času) přinesl na svoji dobu doslova průlomovou hratelnost a celkově velkou proci zábavy. Ubisoft ohlásil datum vydání druhého dílu trilogie o rok později. Všeobecně je známo, že je téměř nemožné vytvořit špičkovou hru za tak krátkou dobu. Avšak opak se stal pravdou. Většina hráčů hleděla na druhý díl vydaný v roce 2004 s bradou na zemi. Pánům z Ubisoftu se to prostě povedlo. Opět špičková hratelnost s novým opravdu tajemným příběhem a také nově naladěným Princem. I když hra běžela na stejném enginu, novinek bylo požehnaně. Největším přínosem byl určitě nový systém soubojů založení na kombinaci různých útoků, jinak řečeno komb. Nový soubojový systém přináší do boje s nepřáteli různé skákání, odrážení se od zdi či třeba setnutí protivníkovy hlavy. Takových kombinací je ve hře opravdu požehnaně. Téměř každý druh nepřátelských bestií používá jiný typ boje a má jinou slabinu, které musí Princ při každém střetu využít. Při zabíjení se také občas zpomalí čas, a tak si můžete vychutnat nemilosrdnou porážku nepřítele nějakým brutálním kombem.

Ale no tak, holky…Ale no tak, holky…

Písečný cestovatel časem

V průběhu předchozího dílu Sands of Time (Písky času) narušil Princ průběh času, což se samozřejmě znelíbilo velkému strážci času Dahakovi. Princ tedy dostal jasný ortel – smrt. Ve snaze bojovat proti svému krutému osudu vyplouvá vstříc temnému ostrovu, kde vznikly samotné písky času. A když říkám temný, myslím to naprosto vážně. Warrior Within je totiž nejtemnějším dílem vůbec z celé série Prince of Persia. Na scénu se také dostávají speciální portály, díky kterým se přesouváte napříč časem. V jednu chvíli jste v rozpadlém chrámu, který už dobrých 1000 let nikdo neobýval, za chvíli se však rázem ocitnete v krásném prosvětleném paláci plném hedvábných záclon a honosných koberců. Paradox že? Čas není ovládán jen prostřednictvím podobných portálů, můžete se také vracet krátkodobě v čase. Pokud začnete padat do nějaké bezedné propasti, máte možnost vrátit se jedním kliknutím zpět v čase o několik vteřin. Tím se dostáváme k zrádným checkpointům, které se ve hře objevují v podobě kašen. V těch si hru nejen uložíte, ale také si doplníte zdraví. Bohužel těchto kašen v průběhu hry směšně málo, a tak pokud zkazíte nějakou akrobacii na půli cesty k dalšímu checkopintu, máte prostě smůlu.

Písečná magiePísečná magie

Hop, Hop… bum

Nebyl by to Prince of Persia, aby se ve hře neobjevila promyšlená akrobacie spolu se nepřeberným množstvím hádanek. Skákání a akrobacie si užijete až až. Vyskákání na vrchol obrovské místnosti, při čemž vás ještě otravují dotěrní nepřátelé, jen kvůli otevření dveří je relativně standardem v celé sérii. Ovládání se ze začátku může zdát jako nelogické a zbytečně složité, po pár desítkách minut si však rychle zvyknete. Tím se vám otevře snadný postup napříč celým příběhem hry. Občasného pádu do bezedné jámy se ale nevyhnete, ale čert to vem, to k tomu patří. Jakmile se vrátíte časem zpět, najdete v chrámu pasti alá Tomb Raider, které v budoucnosti kvůli žalostnému stavu celého chrámu neběží. K úspěšnému postupu budete muset zdolávat různé pily, ostny či třeba točící se čepele.

Mě nezdoláte!Mě nezdoláte!

Zpracování

Zpracování hry musíme samozřejmě brát s velkou rezervou, jedná se přeci jen o hru z roku 2004. Tak i tak se musí vyzdvihnout grafická stránka hry, která i po tolika letech umí překvapit. Povedené jsou jak textury postav, tak i všech objektů. Zvukové podkreslení také přidává na pochmurné atmosféře. O hratelnosti jsem se již zmiňoval a mohu k ní říci jen jedině – špičková! Všechny in-game videa si bohužel musíte při zabití zhlédnout znovu, nejdou totiž nijak přeskočit. Poprvé či podruhé to ještě nevadí, pokud se to ale opakuje neustále dokola, začne to patřičně lézt na nervy. Na svůj věk má jinak hra opravdu výborné zpracování.

Není nad čerstvou vodičku z kašny…Není nad čerstvou vodičku z kašny…

Verdikt

Dostali jsme se na závěr našeho krátkého putování do historie herního průmyslu. Prince of Persia: Warrior Within byla a je opravdu nadčasová hra, která nabídla vynikající grafiku, špičkovou atmosféru, dostatek frenetických soubojů a bitek a také trochu toho logického uvažování v podobě různých hádanek. To co se tvůrcům nepovedlo vytvořit v prvním díle, to dovedli téměř k dokonalosti. Prince of Persia: Warrior Within je kompletně počeštěn, a to včetně českého dabingu. Co říci na závěr? Hledáte-li opravdu dobrý kousek, který vás chytne jako mucholapka na hmyz, můžu vám Prince of Persia: Warrior Within doporučit.

Moje hodnocení:  90 %

Výhody:

  • Hratelnost
  • Atmosféra
  • Starý dobrý Princ
  • Souboje
  • Kompletně počeštěno

Nevýhody:

  • Checkpointy
  • Ze začátku ovládání
  • Nelze přeskočit in-game videa

Koupit Prince of Persia: Warrior Within za 299 Kč

**Stáhnout Prince of Persia: Warrior Within z Edownload.cz

Článek Prince of Persia: Warrior Within – Temnota se skrývá všude byl publikován 7. června 2010 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...