Heavy Rain: Hratelný film přichází

Tagy:  Heavy Rain, Quantic Dream, adventura, PlayStation 3, SixAxis, Fahrenheit, Origami Killer, vražda, Norman Jayden, Scott Schelby, Madison Paige, Ethan Mars, déšť

Sponzorované odkazy:

Heavy Rain: Hratelný film přichází

Emoce, postavy a příběh. Tři základní stavební kameny emocionálně založeného titulu s názvem Heavy Rain. Zapomeňte na veškerou dnešní tvorbu, protože Heavy Rain tvoří svoji vlastní kolej, svůj vlastní žánr. Ten by se dal přirovnat k velmi moderní a propracované adventuře s nádechem thrilleru. Zapomeňte na všechny dnešní standardy, přichází Heavy Rain!

Zmuchlané origami nevěstí nic dobrého…Zmuchlané origami nevěstí nic dobrého…

Ponuré pátrání

S podobným titulem jsme se setkali již dříve v podobě hry Fahrenheit. I ten nám naservíroval špičkovou ponurou atmosféru spolu s geniálním příběhem. Ve Fahrenheitu padaly namísto dešťových kapek sněhové vločky, respektive velká sněhová vánice. Celá hra však byla lehce zmatená, což jí docela ubíralo na popularitě. Pánové z Quantic Dream si však vzali ponaučení a dotáhli Heavy Rain téměř k dokonalosti. Ale nic není dokonalé, to je jasné. Abych vás alespoň trochu navnadil na opravdu filmový příběh, probereme si základní prvky a body v příběhové linii, avšak nevyzradím vám žádné spoilery, a tak se nemusíte bát, že bych vás připravil o špičkový herní zážitek. Příběh se točí okolo čtveřice hlavní postav. Rodinu mladého architekta Ethana Marse postihla obrovská tragédie. Ethan je psychicky na tom nejhlubším dně, protože přišel o prvního syna. Osud pro něj ale připravil další srdce lámající událost. Sériový vrah známý jako Origami Killer, který má na svědomí smrt prvního syna, unesl i druhého syna. Zdrcený otec se tak vydává na dlouhou etapu hledání svého posledního syna. Do pátrání se samozřejmě zapojí i zbylé hlavní postavy – soukromý detektiv Scott Schelby, novinářka Madison Paige a v neposlední řadě i agent FBI Norman Jayden. Každá z hlavních postav řeší problémy po svém. To znamená, že třeba s FBI agentem můžete k situaci přistupovat profesionálněji a razantněji než se soukromým detektivem. Hlavní producent Heavy Rain David Cage sám prohlásil, že by si hráč měl hru projít jen jednou a bez jakéhokoli opakování kapitoly. V Heavy Rain se totiž nedočkáte náhodného konce hry například kvůli usmrcení jedné z hlavních postav. I v tomto případě hra, stejně jako reálný život, pokračuje. Jakmile vám však něco nevyjde, nakonec se k tomu stejně doberete. Ono hraní Heavy Rain podruhé už není taková zábava. Je sice pravda, že se vám hra bude ovládat mnohem lépe. Na druhou stranu už budete očekávat, co se přihodí, což vám značně sníží napětí v různých napínavých sekvencích.

Zbraní se problémy řeší velmi účinněZbraní se problémy řeší velmi účinně

Smysl pro detail

Ponurou atmosféru vám nedělá jen silný příběh, ale i pořádně ponurá grafika. Neustálý déšť v městských ulicích, kde už konečně chodí početné zástupy lidí (srovnání s Fahrenheitem). Celé město působí velmi depresivně a ponuře, což značně přispívá k již tak geniální atmosféře. Při nákupu v obchodě jsou krásně čitelné etikety, domy nevypadají jen jako krychle s texturou a celkové zpracování je na jedničku. Mimika i všechny pohyby hlavních postav jsou provedené do poslední detailu, to samé se bohužel nedá říci o ostatních postavách. Občas se vám také stane, že na ulici potkáte dva shodné lidi. Ovládání hry je také přivedeno téměř k dokonalosti. Jediné, co se ze začátku může zdát jako překážka, je pohyb postavy. Ten však brzy dostanete do ruky. Dějství nesledujete z pohledu třetí osoby, ale prostřednictvím statických kamer. Je to jen malá překážka a naopak jen přidává k filmovosti. Příběh je velmi pružný.

Ponurá atmosféra…Ponurá atmosféra…

Interaktivita především

Interaktivita je v Heavy Rain opravdu základ úspěchu. Bez ní by to byl jen silný a pružný příběh oděný do nudného kabátu. Ve hře tedy můžete pracovat s velkým množstvím různých objektů. Základní lidské potřeby také budete muset provádět. Otevřít ledničku a napít se, návštěva toalety či sezení a nebo tupé hledění z okna do ulic, které jsou bombardovány přívalovým deštěm – to je jen zlomek z velmi interaktivního prostředí. Oproti Fahrenheitu se v Heavy Rain dočkáme decentních ikonek jednotlivých akcí nad interaktivními objekty. Jak jsem se již zmiňoval, ovládání je velmi intuitivní. Občas bude potřeba využít i ovladače SixAxis. Jakmile je třeba vykopnout dveře, rychle švihnete ovladačem dolů a je hotovo. Volnost pohybu v Heavy Rain je ohromná. Příběh v Heavy Rain není lineární. Odvíjí se čistě podle vašich skutků i prohřešků.

Verdikt

Heavy Rain přináší vskutku neotřelý zážitek, který však nechytne každého hráče. Je to prostě něco úplně jiného než dnešní tvorba. Filmový příběh, špičková atmosféra a interaktivní prostředí. Tři věci, které dělají z Heavy Rain tak geniální hru. Obrovskou volnost také jistě oceníte. Ovládání je zvládnuto na jedničku. Při prvním hraní vás hry vyloženě potěší, budete totiž neustále zkoušet něco nového. Při opakovaném hraní už to však není taková zábava. Jedinou útěchou je volba jiného postupu. Nakonec se ale stejně doberete ke stejnému závěru. Bohužel je hra distribuována pouze pro PlayStation 3. Heavy Rain je prostě špičkový titul s pružným příběhem, výborně porcovanou ponurou atmosférou, kdy na vás čeká chvilka napětí téměř neustále. Co říci víc k Heavy Rain? Jednoduše vám hru mohu doporučit, sami tak poznáte, proč hra sklízí tak vysoké hodnocení od většiny kritiků.

Hodnocení:  97 %

Výhody:

  • Atmosféra
  • Příběh
  • Interaktivní prostředí
  • Téměř jako film
  • Grafika
  • Ovládání
  • Svoboda pohybu

Nevýhody:

  • Pouze pro PlayStation 3
  • Občas pozlobí statické kamery

Koupit Heavy Rain PS3 za 1599 Kč

Článek Heavy Rain: Hratelný film přichází byl publikován 30. března 2010 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...