Bioshock 2: Voda volá

Tagy:  Bioshock 2, Rapture, 2K Games, Andrew Ryan, Sofie Lamb, plazmid, Big Daddy, Big Sister, Little Sister, FPS, střílečka, podmořský svět, Unreal 3, Adam, Eva

Sponzorované odkazy:

Bioshock 2: Voda volá

Podmořské pestrobarevné město Rapture oddělené od jakékoliv politiky a vlastně všech problémů suchozemského světa. Zní to skoro jako ráj, nemyslíte? Do toho přidejte obrovské množství sutin a zmateně pobíhající obyvatele prahnoucí po speciální látce s názvem Adam. Lítý boj, kdy jdou lidi bezhlavě proti sobě, jen aby ukojili svoji závislost, je na denním pořádku. Atmosféru ponurého moře jste si mohli dokonale osahat již v minulém díle, je načase se tam vrátit. Překoná velmi očekávaný Bioshock 2 svého špičkového předchůdce? Laťka je opravdu vysoko!

Nějak nám tu zatékáNějak nám tu zatéká

V kůži prototypu Big Daddy

Ano, je to pravda! V minulém díle jste si občas zadováděli s těmito nepřemožitelnými monstry s velmi tuhým kořínkem. Nyní se převléknete do slušivého skafandru jednoho z nich. Přesněji to bude jejich předchůdce, resp. prototyp zvaný Delta. Stejně jako vaši mladší bratříčkové i vy budete muset bránit malé holčičky vysávající výše zmíněnou látku Adam z povalujících se těl v nitru Rapture. Delta má velkolepou a pro ostatní „skafandrové“ monstra důležitou historii. I přestože nebyl prvním vyrobeným kusem. Jako první se totiž spojil s první Little Sister jménem Eleanor. Před deseti lety jste o svého malého chráněnce přišli. V dějové linii již nebudete pouhým vedlejším návštěvníkem jako v předchozím díle v roli Andrew Ryana, který byl zhrozen a zároveň překvapen různými paradoxy podmořského města Rapture. Stejně jako například v Batman Arkham Asylum sbíráte audio náhrávky, které vám částečně nastíní příběh celého Bioshocku, respektive jeho historii. Uslyšíte rozhovory většiny předních charakterů hry. Požadujete-li propracovanější příběh, celá série Bioshock vám ho zprostředkuje přímo na jedničku. Příběh samotný se odehrává ještě před příchodem Andrewa Ryana do strašidelného Rapture.

Big SisterBig Sister

Nadechnout a potopit

Uběhlo dlouhých deset let od vaší sebevraždy provedené na popud hlavního záporáka – psycholožky Sofie Lamb. Avšak sebevražda pravděpodobně nebyla úspěšná. Probouzíte se totiž v neznámém prostředí s naprostou ztrátou paměti. Vaším primárním úkolem je najít co nejvíce informací o historii a především znovu ochraňovat nějakou sběračku. Nyní si však budete vybírat sami, koho vezmete pod své mohutné plechové paže. Buď můžete Little Sister adoptovat a nebo ji bez lítosti zabít a vysát z ní látku Adam, jež potřebujete pro rozvoj vaší postavy. Vaším úkolem je přivést Little Sister k mrtvému tělu s látkou Adam. Jakmile Little Sister nabere potřebné množství Adamu, malé množství vám přenechá a opustí vás. Mezitím však při sběru suroviny nabíhají na Little Sister nekonečné řady nepřátel. Velmi často se při obraně opravdu zapotíte. Chvilinku totiž trvá, než se nahromadí dostatek Adamu. Jakmile holčička dokončí sběr se svou stylovou stříkačkou, máte vyhráno. Boj o drahocennou drogu Adam ani po tak dlouhé době prostě neskončil a dlouho určitě neskončí. To by byla cesta hodného „Velkého taťky“. V případě, že si zvolíte vysávání Adamu přímo z Little Sister, se hra značně zjednoduší, tedy alespoň na chvíli, protože ji nemusíte bránit před bandou zmatených hltačů Adamu. V minulém díle byl boj s Big Daddy náročnou záležitostí. Ani v novém Bioshocku se tomuto drsnému a nervy drásajícímu úkolu nevyhnete. Je to stejně jako v přírodě. Pokud jedna smečka konzumuje, druhá se snaží hodování druhých zastavit a zajistit obživu pro sebe a své soky. Z toho tedy vyplývá, že občas budete muset nějakého** Big Daddy** zabít pro dobro své Little Sister. Největším lákadlem druhého dílu je obávaná Big Sister, což je pouze drobet hbitější, obratnější a silnější Big Daddy. Její vzhled vypadá více než hrůzostrašně, stejně tak jako zvuky, které neustále vydává. Její největší zbraní jsou samozřejmě plazmidy. Bohužel až na tyto prvky nepřináší tato postava do hry vůbec nic zajímavého.

Krásné místo pro ještě krásnější párty!Krásné místo pro ještě krásnější párty!

Adam, Eva… nezní to podezřele?

Rapture je město plné hříchů. Žádné zákony, žádní ochránci práva a bezpečnosti ani nic podobného. Prostě černý trh jako vyšitý. Avšak dostáváme se k výjimce. Zde se neplatí penězi, zde se platí životem. V Rapture je totiž k dostání nejen životadárná droga Adam, ale i ničivá droga Eva, která vám zpestří boj tzv. plazmidy. Ti vám totiž umožňují velmi účinné ničení otravných a všude vlezlých nepřátel. Díky plazmidům můžete nepřátele zmrazit, nechat shořet či jen prostě zhypnotizovat. Všechny typy plazmidů půjdou samozřejmě vylepšovat a také bude možnost přikupovat další místo pro jejich uložení na cestách. Jakmile z nějakého důvodu nepůjdou použít plazmidy, máte naštěstí druhou možnost. Obrovská vrtačka Big Daddyů je známá již z prvního dílu. Tentokrát bude ve vašem arzenálu základním kamenem. K dispozici bude také několik střelných zbraní, avšak s municí na tom budete neustále velmi bledě. Avšak i výše zmíněná vrtačka musí být z něčeho živa, proto jí budete muset neustále zásobit palivem, jež lze samozřejmě koupit. Boje s tímto vražedným nástrojem jsou více než zábavné. Několik jednoduchých chvatů je dovršeno rychlým během a brutálním úderem vrtačkou do nepřítele. Jednoduché a účinné.

Nech mě být! Kde jsi Big Daddy?!Nech mě být! Kde jsi Big Daddy?!

Zpracování

O příběhu jsme si řekli informací až, až. Nyní přichází na řadu technické zpracování. Po designerské stránce je hra opravdu unikátní. Krásné světélkující slogany uprostřed rozbořeného města, v oknech proletující bublinky vzduchu, různě odtékající a kapající voda v ponurých prostorech. Už jen tohle vytváří opravdu geniální atmosféru. Stejně jako v případě prvního dílu využívá Bioshock 2 engine Unreal 3. Nově se tedy objevily především různé efekty a „hrátky“ s vodou. Ponuré prostředí je dokresleno špičkovou hudbou. Shrnu to do jedné věty. Atmosféra by se dala krájet asi jedině motorovou pilou a nebo snad obrovskou vrtačkou samotných Big Daddyů?

Vrtačka a plazmidy aneb zbraně do každé nepohodyVrtačka a plazmidy aneb zbraně do každé nepohody

Verdikt

Bioshock 2 měl za úkol překonat vysoko posazenou laťku svého předchůdce. Částečně se mu to stoprocentně povedlo, v lecčem se svému předchůdci minimálně vyrovnal, ale v některých případech stojí daleko za prvním dílem. Když nebudu počítat špičkovou příběhovou linii, tak vlastně druhý díl nepřináší nic ryze revolučního. První Bioshock způsobil obrovský poprask, což se o druhém díle říct nedá. Skalní fanoušky a milovníky FPS stříleček podobného typu však hra určitě více než potěší. Nově můžete v Bioshocku nalézt i multiplayer. Jestli si chcete užít opravdu dokonalé prostředí podmořského města či velmi, velmi hustou atmosféru je jen na vás. Tak i tak vám hru můžu stoprocentně doporučit, protože má opravdu co nabídnout. Nakonec mohu říct snad jen… hurá do vody!

Hodnocení:  89 %

Výhody:

  • Atmosféra
  • Výborný příběh
  • Hratelnost
  • Plazmidy a vrtačka
  • Špičkově zpracované prostředí města Rapture
  • Big Daddy

Nevýhody:

  • Občas nevyvážená obtížnost
  • Big Sister nepřinesla nic nového
  • Žádný ryze revoluční prvek

Kupte si Bioshock 2 PC za 899 Kč

Kupte si Bioshock 2 XBOX360 za 1499 Kč

Kupte si Bioshock 2 PS3 a 1499 Kč

Článek Bioshock 2: Voda volá byl publikován 10. března 2010 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...