Preview - Splinter Cell: Conviction – Tlumič nasadit!

Tagy:  Splinter Cell: Conviction, Tom Clancy, Sam Fischer, Third Echelon, Ubisoft, Unreal Engine

Sponzorované odkazy:

Preview - Splinter Cell: Conviction – Tlumič nasadit!

Pamatujete na ostříleného dvojitého agenta Sama Fischera? Je zpět a spolu s ním přichází i nový díle Splinter Cella, o kterém se mluví již několik let. Rozlučte se s „rambo“ stylem hry a tunou olova. Zde opravdu není boj tváří v tvář na nejlepším místě. Mnohem stylovější a účinnější chladnokrevné zabíjení různými chvaty či klasickým spolehlivým nožem je tou nejlepší volbou k dalším krokům ve hře. A jak se vlastně má Sam Fischer? O jeho momentální náladě se přesvědčíte v novém díle s názvem Conviction. Věřte, že je jeho nálada opravdu špatná!

Při výbuchu je nejlepší se schovat…Při výbuchu je nejlepší se schovat…

Za to zaplatíte…

Špionážní korporace Third Echelon přišla o jednoho z nejnadanějších agentů. Sam Fischer už nemůže počítat s pořádně tučnou odměnou za nějaké to triviální zabití. Stejně tak může zapomenout na velkou škálu různých hi-tech vymožeností, které mu plížení, odposlouchávání a klasické tiché zabíjení přinejmenším usnadňovaly. Od teď jede na vlastní pěst. Bude si muset vystačit sám se sebou. Místo špičkové výbavy bude muset spoléhat jen a pouze na nějaké nekvalitní nalezené předměty. Jeho dcera však byla poslána na onen svět. Sama to psychicky doslova sklátilo, a tak je nyní pomsta jeho jediným životním cílem. Překážky, jako je třeba slabá výzbroj a nebo nedostatek super tajných hračiček, jsou jen maličkost.

Staré dobré zrcátkoStaré dobré zrcátko

Zbraně? Není potřeba!

Právě naopak. Práce se zbraněmi, tedy především s pistolí s tlumičem, je umocněna na mnohem vyšší úroveň. Na scénu se totiž dostává nový systém označování a následného zabíjení. Zní to zajímavě, že ano? Nejen že vám tento systém hru relativně ulehčí, ale dokonce se bez něj leckdy neobejdete. A když už byste chtěli někdy něco bez toho systému začít, mohu vás ujistit, že se stoprocentně zapotíte. Ale zpět k tématu. Jak již název tohoto systému vypovídá, tento způsob účinného zabíjení spočívá v jednoduchém označení až tří protivníků a následovném zabití všech třech v pekelně rychlém sletu událostí… vlastně kulek. Křížkem označíte několik nepřátel a bez jakéhokoliv složitého a velmi často příliš nebezpečného míření je zastřelíte. Prosté, ale velmi účinné. Samozřejmě hned v první misi nelze označit všechny tři, na to totiž nemáte dostatek drahocenných zkušeností. Postup času získáváte speciální body, které vám zlepší tuto zákeřnou vlastnost. Brzo se tedy z prostého zelenáče v oblasti střelby vypracujete na velmi přesného střelce. Ale i při zabíjení to chce přemýšlet, protože někteří nepřátele vám mohou prozradit drahocenné informace. V závěru stejně skončí stejně jako jejich sokové – mrtví.

Tak mluv!Tak mluv!

Ve tmě je vždy nejlépe

Bez krytí by vám celý systém označení a střelby byl úplně k ničemu, proto tvůrci zapracovali i na ukrývání za různými překážkami a předměty. Schovat se půjde téměř za vše a těžké to určitě nebude. Postačí vám jedno jediné stisknutí přednastavené klávesy. Avšak tím to nekončí. Při cestě do úkrytu vás mohou nepřátelé spatřit, a tak se z nadějně tvářícího úkrytu může stát jen další potencionální nebezpečné místo. Vaše „viditelnost“, respektive obezřetnost protivníků, je signalizována barvami. Podle závažnosti vašeho odhalení se samozřejmě odvíjí i barva indikace. Jakmile se dostane ke slovu střelba a s tím i červené upozornění, zobrazí se v místě odhalení bílá silueta Sama. Vám nakonec nezbývá nic jiného, než se někam dobře zašít a počkat, než se rozbouřená situace uklidní. Zastánci zla však moc rozumu nepobrali, a tak se neustále budou soustředit na to místo, kde vás spatřili. Díky tomu se vám naskytne vynikající příležitost na tiché zlikvidování zvědavého hlídače.

Zpracování

Splinter Cell: Conviction poběží na enginu LEAD. Ve skutečnosti je to jen silně modifikovaný Unreal Enginu 2.5. Z toho vyplývá, že hra sice nenabídne revoluci v oblasti herní grafiky, ale můžeme očekávat dostačující grafiku a hlavně vynikající optimalizaci. Hra by tedy mohla běžet i na starším železe. Hudební podání by podle známých informací mělo být na špičkové úrovni, a tak ani tento faktor neposkvrní nadějnou atmosféru. Hratelnost určitě bude na vynikající úrovni, stejně jako to bylo u předchozích dílů. Při hře nebudete vyrušováni žádnými nabídkami úkolů či něčím podobným, všechny potřebné informace totiž dostanete prostřednictvím zpráv na zdech a na zemi.

Ruce vzhůru pánové!Ruce vzhůru pánové!

Překoná předchůdce?

Sečteno a podtrženo, nabídne nový Splinter Cell: Conviction vynikající hratelnost, opravdu pernou atmosféru, která by se klidně dala krájet. To všechno by mělo být podbarveno vynikající hudbou. Náplň hry se bude od svých předchůdců razantně lišit. Nejen jinak postaveným příběhem, ale i stylem hry. Nově se do akce pustíte i za denního světla, kde bude plno velmi barevných aspektů, které se zvrtnou v ponurou atmosféru. Už vás nečeká jen přímý a jasně daný příběh s kopou tichého zabíjení. Nyní se na scénu dostává pružný příběh s filmovou atmosférou, který se od svých starších sourozenců odlišuje velkým množstvím prvků. Prozatím můžeme jen napjatě očekávat, zda-li se naprosto „překopaný“ Splinter Cell povede. Musím však dodat, že má v poslední době Ubisoft našlápnuto na dobrou cestu. Datum vydání bylo ohlášeno na 26.2.2010.

Předobjednat Splinter Cell: Conviciton PC

Předobjednat Splinter Cell: Conviciton XBOX 360

Článek Preview - Splinter Cell: Conviction – Tlumič nasadit! byl publikován 20. ledna 2010 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...