America's Army 3 - začátek nové éry?

Tagy:  AA, AA3, America's Army, Americká armáda, US Army, voják, vojsko, zbraně, střílečky, střílení, amerika, armády, vojáci

Sponzorované odkazy:

America's Army 3 - začátek nové éry?

Když v roce 2002 vyšlo první America's Army, nikdo nečekal takový úspěch, jakého se nakonec tomuto titulu dostalo. Všechno vypadalo vcelku nenápadně. Zkrátka Americká armáda potřebovala nabrat do svých řad nové členy a recruity, a proto vytvořila hru. Chtěli vytvořit jakýsi válečný simulátor, na základě něhož by se vytvořil lepší obrázek o této organizaci a našli se tak nový zájemci, kteří by do ní chtěli vstoupit. Hra je určená výhradně pro mulitplayer a zdarma si ji může stáhnout naprosto každý. Plnohodnotné třetí pokračování s sebou mělo přinést největší revoluci v historii této série. A to hlavně vizuálně přitažlivější, které bylo docíleno použitím Unreal Enginu 3. Jak se nakonec dlouho očekávaná trojka povedla? Zachovali vývojáři kouzlo této hry, nebo se vydali trochu jinou cestou?

Týmová spolupráce je ve hře AA3 naprosto nezbytnáTýmová spolupráce je ve hře AA3 naprosto nezbytná

Inovace

Ve třetím díle se nakonec změnilo opravdu dost věcí. Samozřejmě úplně prvním krokem je vytvoření svého uživatelského účtu, přičemž ty z druhé verze hry nejsou zpět kompatibilní a můžete je takříkajíc zahodit. I když tvůrci plánují, že pro veterány, kteří přechází z dvojky, dodají možnost importovat si své starší účty. Za ně pak dostanou speciální ocenění a medaili. Novinkou se stalo, že pod jedním základním účtem si můžete vytvořit i více vojáků. Každému z nich pak zvolíte nick a budou se mu samostatně započítávat statistiky. Určitě skvělý nápad, jen nechápu, proč chybí jakákoli možnost změnit si dodatečně nick. Zvláště kvůli různým clan-tagům je to skutečně nepochopitelné. Snad tuto featurku přidají do nějakého budoucího patche.

Rozřazení hráčů do týmů a určení jejich úkolů je velice přehlednéRozřazení hráčů do týmů a určení jejich úkolů je velice přehledné

Po vytvoření vojáka, se musíte pustit do zmíněných tréninků. Těch je hned několik. Základní trénink potřebujete splnit, abyste si vůbec mohli zahrát. Zkrátka tím je zajištěno, že každý v online hře zná alespoň základní ovládání a nutné prvky. V dalších navazujících trénincích se vám pak otevřou další herní možnosti. Tím máme na mysli používání dalších a lepších zbraní nebo funkci medika, který je tentokrát ještě důležitější než kdy předtím.

Tabulka jednotlivých tréninkůTabulka jednotlivých tréninků

Realita nadevše!

Prakticky ve všech směrech šlo o takové inovace, které mají zajistit ještě větší reálnost America's Army a také motivaci k hraní. Už v předchozích verzích fungovalo jakési hodnocení hráčů a jejich následný honor. Jednoduše jste získávali během hraní na oficiálních serverech kladné body a postupovali jste jakoby po úrovních – zvyšoval se vaše čest. Bylo to jednoduché, kladné body jste získali za zabití, splnění úkolů a nebo po výhře celého týmu, pokud jste byli na vedoucí pozici. V třetím díle také nechybí systém hodnocení, ale už je o hodně komplexnější a propracovanější. Hodnotí se totiž více prvků – oddanost týmu, plnění úkolů, respekt, obětavost, čest, poctivost a odvaha. Ve všech těchto oblastech přitom můžete získat jak kladné, tak záporné body. Zapomeňte na to, že vám budou odečteny jen pokud zabijete člena svého týmu. Přijdete o ně například i v případě, že jen tak budete střílet do nějakých mrtvých těl, apod. Zkrátka tohle se v americké armádě nesmí.

Taktické pokrytí oblastiTaktické pokrytí oblasti

Ve znamení větší reálnosti jsou i zbraně, které si sami můžete volit před začátkem online misí. Bohužel právě tato věc dost často nefungovalo, nebo fungovala úplně jinak, takže jsem ji tak úplně zatím nedokázal otestovat. Během hraní také nemůžete skákat, což hráči rádi přivítali. Zkrátka to, jak před vámi protivníci poskakovali jako klokani opravdu nebylo žádoucí. Přijdete-li k něčemu, na co je možné vylézt, objeví se tato volba a pomocí mezerníku se tak stane.

Ošahání samotné střelby vám pár desítek minut zabereOšahání samotné střelby vám pár desítek minut zabere

Grafika

Jak jsem zmínil v úvodu dnešní recenze, možná největší novinkou se nakonec stala grafika. Oproti druhému dílu jde o neskutečný pokrok kupředu ve všech směrech. Nový Unreal Engine 3 zajišťuje kvalitnější modely postav, textury a především přibylo hodně detailů. Díky nim dodává i vizuální stránka prostředí reálnější dojem a pocity. Navíc hardwarové nároky nejsou na dnešní dobu nijak drastické. Na druhou stranu určitě velká část komunity okolo AA2 už má starší železo, takže se pro ně zatím stává trojka nepřístupnou. Minimální HW nároky jsou 3,0 GHz procesor, 1 GB RAM, grafická karta alespoň 256 MB RAM nebo lepší a 5 GB místa na disku.

Pohled na výcvikové centrum U.S. armyPohled na výcvikové centrum U.S. army

Závěrem

Na America's Army 3 se čekalo opravdu dlouho. A jak se to vyplatilo? Inu, řekl bych, že můžemne být vcelku spokojeni. Tedy abych byl úplně přesní, vyplatí se ještě počkat nějaký ten týden či spíše měsíc, až tvůrci vyladí neskutečné množství bugů, chyb apod. V základě se totiž jedná opět o parádní hru, která je navíc konečně zabalena do líbivého kabátku. Tohle všechno za 0 Kč. Co víc si přát?

Moje hodnocení:  65 %

Výhody:

  • Realistická atmosféra
  • Zcela zdarma
  • Slušná optimalizace

Nevýhody:

  • Velké množství chyb a bugů
  • Leckdy až zdlouhavě otravné tréninky

Hra se stahuje i spouští přes Steam klienta.

Článek America's Army 3 - začátek nové éry? byl publikován 29. října 2009 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Martin Hošek. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...