F.E.A.R.

Tagy:  F.E.A.R., F.E.A.R. download, FEAR download

Sponzorované odkazy:

F.E.A.R.

Přenesme se zpátky na konec října roku 2005, kdy se na světlo světa dostal titul pro mnoho hráčů zásadní. Z toho titulu šel strach a bylo to tak silné, že se slovo strach dostalo i na pozici jména hry. Na konci října nás navštívil F.E.A.R.

Nebojte se…

F.E.A.R. – grafika není zrovna highendF.E.A.R. – grafika není zrovna highend

Za hrou stojí slavní vývojáři z Monolith Studios, kteří vytvořili i perfektní humornou FPS ságu No One Lives Forever, která parodovala různé tajné agenty a zvláště Jamese Bonda. F.E.A.R. neboli anglicky S.T.R.A.CH. neboli First Encounter Assault Recon je jiná káva. Stáváte se jedním ze členů speciální jednotky na boj s paranormálními jevy s cílem zlikvidovat Paxtona Fettela, který s pomocí hrůzných experimentů hodlá ovládnout svět. Příběh není nijak originální, ale přesto se do něho velmi jednoduše ponoříte díky absenci jakýchkoliv rušivých animací nebo zbytečně dlouhého tlachání. Všechny informace co jsou potřeba dostáváte během misí a akce tak svižně odsejpá.

Zatím to vypadá na zcela běžnou a ničím výjimečnou střílečku ovšem když přidáme koňskou dávku dusné atmosféry a esenci strachu vykrystalizuje F.E.A.R. v úžasný herní zážitek. Ztemnělá kancelářská chodba ve které jen občas šero prořízne blikající zářivka, najednou střih a všude je krev, dětský pláč a ta malá holčička Alma. Co se jí asi stalo? Proč mám takové halucinace? Střih! Slyším jednotku klonů jak se ke mně blíži a popovídat si rozhodně nechtějí. To co se snažím popisovat slovy ani ze setiny nevystihuje to co se děje na monitoru. Pokud vše navíc umocníte hraním v noci a se sluchátky na uších bude zážitek o to intenzivnější.

F.E.A.R. – krytí za překázky zvládá AI dokonaleF.E.A.R. – krytí za překázky zvládá AI dokonale

Boje jsou výzvou

Když už jsme začali chválit budeme v tom pokračovat a výtky si necháme až na konec recenze. Už před vydáním hry se mocně skloňovaly pojmy jako: nejlepší AI, F.E.A.R. bude revolucí v oblasti inteligence nepřátel, atd. Jako recenzenti musíme být na takovéto výroky opatrní a nepřikládat jim velkou váhu neboť hype je hype. Kluci z Monolithu ovšem nekecali a to co předvádějí klony a jiní nepřátelé nemá v FPS žánru konkurenci. Nepřátelé nemají problém se rozdělit, inteligentně vás oběhnout a dostat tak do kleští, využívat překážky jako krytí nebo si mezi sebou vysílačkami předávat informace o vaší poloze. Prostě nádhera. Protože byste proti přesile zdatných nepřátel většinou šanci je ve hře stará známá schopnost „bullet time“, díky níž zpomalíte čas a v soubojích jste rázem vy kdo udává tempo a diktuje průběh přestřelek. S bezvadnou fyzikou a množstvím zásahových zón jsou souboje spolu s atmosférou tím nejlepším. Na lov Paxtona Fettela se naštěstí nevydáváte s holýma rukama a tak si osaháte v průběhu hry celkem 9 zbraní. Potěšující je, že unesete vždy jen 2 zbraně, takže je třeba vybírat pečlivě. Kromě toho vám hraní zpestří i několik druhů granátů a nášlapných min.

F.E.A.R. – má ta holčička se vším něco společného?F.E.A.R. – má ta holčička se vším něco společného?

Je mi to nějaké povědomé…

Ale abychom jen nechválili… Baví vás celou hru procházet jen komplexem kanceláří a skladů? Asi těžko. Bohužel F.E.A.R. trpí opakujícím se prostředím od začátku až do konce. Není to příjemné a je docela s podivem, že autoři nepopustili uzdu fantazii. Grafika už sice ničím neohromí, ale také neurazí, což je mnohdy lepší než střídat famózní pasáže s naprosto odpudivými. Zvuky jsou perfektní a velká část atmosféry je vystavěna právě na nich. Pro fandy FPS žánru je zahrání si F.E.A.R. povinnost. Ostatním hráčům F.E.A.R. mnoho neřekne.

Hodnocení hry: 86%

F.E.A.R. video trailer:

F.E.A.R. demo download zde:
F.E.A.R. demo download

Koupit F.E.A.R. za 269,–Kč

Článek F.E.A.R. byl publikován 12. listopadu 2007 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Miroslav Mlejnek (Ryan). Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...