Mortal Kombat XI: Aftermath – boj o čas ještě nekončí

Sponzorované odkazy:

Mortal Kombat XI: Aftermath – boj o čas ještě nekončí

Jedna z nejlepších bojových her ještě neřekla své poslední slovo a díl s číslovkou jedenáct dostal ještě přídavek a fanouškům naservíroval dalších pár hodin skvělého příběhu plného bojů na život a na smrt. Kromě toho také nová prostředí k boji a samozřejmě i nové hrdiny s variabilními schopnostmi a tunou nejrůznějších skinů, tak jak jsme si u posledního dílu Mortal Kombat zvykli.

Dáte si nejdříve opáčko?Dáte si nejdříve opáčko?

Studio z jiného světa

Bojových her již nevychází tolik jako dříve, přeci jen je posunout na současnou úroveň her, může být někdy velký oříšek, hlavně v tom přinést kromě lepšího grafického zpracování, něco nového a neotřelého. Jednomu studiu se to překvapivě daří a v posledních letech to ukázali hned několikrát, ano řeč je o vývojářích série Mortal Kombat a Injustice.

Zkáza zeměZkáza země

Studio NetherRealm nám to dokazuje od restartu, nebo novodobém skoku v sérii Mortal Kombat. Devátý Mortal Kombat byl po delší pauze v této sérii výborný a za mě možná nejlepší v celé historii. Do toho se vývojáři pustili do další bojové hry a to Injustice, ve které jsem strávil také desítky a desítky hodin.

Pak přišel Mortal Kombat X, který nás hlavně dějově posunul zase o kus dál, přinesl další možnosti a generační posun byl na hře také cítit. Posledním dílem je Mortal Kombat XI, který je za mě z novodobých dílů nejslabší, co se týče příběhu a jeho délky, ale na druhou stranu nabízí nejvíce módů, herních postav a neskutečnou variaci schopností a skinů u každé postavy, díky tomu vynahrazuje menší čas strávený příběhovou složkou. Každý z dílů vyčnívá trošku něčím jiným, ale každý je sakra zábavný.

Neobvyklá spolupráceNeobvyklá spolupráce

Boj pokračuje dále

Upřímně jsem spíše čekal oznámení dalšího dílu Injustice, jelikož od vydání Mortal Kombat 9 se nám tyto dvě série pravidelně střídali, ale nakonec jsme se dočkali většího rozšíření pro současný díl s názvem Aftermatch. Od oznámení jsme na samotné vydání nijak nečekali a osobně tento rychlý cyklus mám nejraději, než hru oznámit a pak čekat několik let na její vydání.

Aftermatch je hlavně příběhové rozšíření, jelikož si na nás vývojáři připravili pokračování příběhu, jenž jsme považovali za ukončený. Přídavek pokračuje tam kde jedenáctý díl skončil, a to u hodin času. Lui Kang neboli ohnivý bůh porazil Kroniku a společně pod radou mocného Raidena a milované Kitany chce opravit časoprostor, do toho vstupuje bývalý úhlavní nepřítel Shang Tsung v překvapivé společnosti boha větru Fujina a mocného indiána Nightwolfa.

Takhle vypadá znovuzrozeníTakhle vypadá znovuzrození

V netradičním spojenectví přicházejí se špatnou zprávou a to, že se musí vrátit do minulosti, aby získaly Kroniky korunu, bez ní totiž nemůže být obnoven časoprostor, ta byla společně s Kronikou v tomto čase zničena. A tak osud všech závisí v rukou těchto tří bojovníků. Ale nic není tak snadné, trojice k získání koruny musí nejdříve sehnat další spojence, kteří nehráli velkou úlohy v předchozím ději, aby nezměnili tok dějin, a tak na scénu přicházejí nové postavy, které sice ve hře jsou, ale v příběhu jsme neměli možnost je vidět.

Aby toho nebylo málo, nic není tak snadné, příběh je opět překvapivě plný zvratů a každá další věta k příběhu by mohla nějaký ten zvrat či kapitolu prozradit, proto jsem nucený to tady utnout. Příběhová složka rozhodně není vůbec špatná, délkou odpovídá zhruba polovině původního příběhu, což není nikterak hodně a za dvě odpoledne či jeden den i s přestávkami máte odehráno.

Těžké chvíleTěžké chvíle

Nového obsahu je více než dost

Kromě příběhu hra nabízí tři úplně nové herní postavy, a to právě boha větru Fujin, dále oblíbenou čtyřrukou Shivu (osobně bych raději Gora, ale ten bohužel v příběhu figurovat nemůže, i když si vývojáři hrají s časem, tak malá možnost by tu byla) a trojici uzavírá hodně překvapivá postava a tou je Robocop. Ten podobně jako třeba Spawn, Jocker či Terminátor nijak nezapadají do příběhu a nefigurují v universu Mortal Kombat, ale jsou to postavy, za které si rádi hráči proti sobě zahrají.

Připraveni na vlastní boj?Připraveni na vlastní boj?

Pokud nevlastníte žádné dosud přidané postavy, Shang Tsung, Nightwolf, Terminator T-800, Sindel, Joker, nebo Spawn, tak všechny tyto charaktery společně i s balíčky se skiny dostanete v rámci Aftermatch, což už rozhodně stojí za to investovat do tohoto rozšíření, i když je cenovka trošku vyšší.

Dalším, co dostanete při pořízení Aftermatch je hromada nových skinů, nové fatality včetně friendshipů, nový mód, mapy a spoustu dalšího obsahu vylepšující zážitek ze hry.

Verdikt

Mortal Kombat XI: Aftermath je příjemným rozšířením, které největší fanoušky potěší. Kdo s pořízením hry vyčkával, tak je nyní nejlepší doba na pořízení, jelikož jako kompletní balíček se vším všudy se rozhodně vyplatí. Přídavek nijak výrazně nic nemění, jen pouze rozšiřuje vše, co již hra nabízí, ale díky tomu jsme se ke hře zase vrátili a nějaký čas u ní i zůstaneme.

Hodnocení redakce:  80 %

Výhody:

  • Trojice nových bojovníků
  • Slušný příběh
  • Spousta nových skinů pro postavy
  • Kompletní balíček se všemi vydanými postavami
  • Stále se jedná o zábavný Mortal Kombat

Nevýhody:

  • Vyšší pořizovací cena
  • Někomu se nemusí zamlouvat vrace v příběhu zpět a vše trošku měnit

Článek Mortal Kombat XI: Aftermath – boj o čas ještě nekončí byl publikován 10. června 2020 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (2).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...