L. A. Noire: Detektivka jak má být

Tagy:  L.A. Noire, Los Angeles, Noire, L.A., Rockstar Games, PlayStation 3, GTA, Red Dead Redemption, detektiv, policista, detektivka, Cole Phelps, střážník

Sponzorované odkazy:

L. A. Noire: Detektivka jak má být

O tom, že pánové z Rockstar Games umí vedle klasiky Grand Theft Auto dělat další kvalitní tituly, jsme se mohli přesvědčit již minulý rok titulem Red Dead Redemption. Letos nás studio Rockstar Games potěšilo titulem trochu jiného ražení. L.A. Noire se neustále houpe na pomezí několika žánrů. Že je to zábava, to vám mohu potvrdit. Tak pojďme putovat po stopách obávaného detektiva.

Žádost o rozvod? No to snad ne!Žádost o rozvod? No to snad ne!

Protipól GTA? V žádném případě!

Tématika a styl L.A. Noire mohou na první pohled vypadat jako čistý protipól oblíbené hry Grand Theft Auto, nebo-li něco, co jsme již mohli v herním průmyslu zahlédnout. Není tomu tak. L.A. Noire razí novou cestu, tvoří nový žánr, který více zakládá na dialozích a práci s důkazy. „Olověná mluva“ jde do jisté míry stranou. Hra obsahuje mnohem více dialogů a zakládá ve větší míře na prvcích adventur než na čisté akci. Příběh se odehrává v druhé polovině čtyřicátých let dvacátého století v americkém městě Los Angeles, které se tvůrcům podařilo doslova vypiplat z mnoha dobových fotografií. Hlavní hrdina,válečný veterán z Pacifiku, Cole Phelps nastupuje k místní policii. Začíná samozřejmě na nízké pozici pochůzkáře, který řeší jen lehké přestupky.

Stejně jako za války.Stejně jako za války.

Díky své píli a vážnosti, s jakou ke své práci přistupuje, rychle nabírá nejen drahocenné zkušenosti v oboru, ale také hodnosti. S tím však roste i závažnost jednotlivých řešených trestných činů. Většina případů vychází z reálných předloh vyřešených i nevyřešených případů. Hlavní linie se ze začátku může zdát jako sbírka nesouvisejících případů, nicméně v poslední třetině do sebe všechno začne krásně zapadat. Vedle hlavní linie je k dispozici čtyřicítka vedlejších misí, které bohužel jsou ve hře opravdu jen do počtu. Jejich umístění je často velmi daleko od hlavního dění a vy se tak musíte plahočit přes celé L.A. Tyto mise lze samozřejmě s klidem přeskočit.

Já tě najdu!Já tě najdu!

Nekecej nebo tě zavřu, až zčernáš!

Vlastní hra se skládá z jasně daného postupu, který se víceméně opakuje ve všech misí hlavní dějové linie. Nejprve jdete obhlédnout místo činu. Snažíte se nalézt co nejvíce důkazů a pochopit, co se asi při činu stalo. Poté přichází asi nejvíce očekávaná část hry – výslechy podezřelých. Tvůrci slibovali dokonalou práci s dialogy a promyšlené chování podezřelých při výslechu. A co slíbili, to také splnili. Při výslechu zadáváte vašim „hostům“ otázky, které vycházejí z nasbíraných důkazů. Oni mohou buď lhát, říkat pravdu a nebo potřebují trochu postrčit k oné pravdě. Důležité je sledovat především chování vyslýchaného. Jeho pohyby v obličeji a další posunky. Podle toho totiž můžete poznat, zda-li to, co zrovna řekl, je pravda nebo lež. Vy pak můžete opětovat adekvátní reakci. Obviníte-li podezřelého ze lži, musíte to samozřejmě podložit nějakým poznatkem ze zápisníku. Jestliže si myslíte, že se tento postup dřív nebo později přesune do stereotypu, mýlíte se. Každý člověk má jiné projevy a potřebuje více či méně popotlačit k pravdě. Ve výsleších se skrývají opravdu hodiny zábavy. Za to musím tvůrcům vztyčit palec vzhůru.

Musela tu být docela podívaná.Musela tu být docela podívaná.

Špetka akce + lžíce dialogů = mnoho zábavy

L.A. Noire však neobsahuje jen tunu dialogů a klidné vyšetřování. Zajezdíte si v dobových bourácích, dostatečně si i zastřílíte a trochu i zaběháte. Ve zbytku času se samozřejmě můžete kochat precizním zpracováním Los Angeles. To všechno dá do hromady zhruba 35 hodin hraní, což je relativně solidní herní doba. V případě vedlejších misí však nastalo umělé protahování herní doby. Že hra nezakládá čistě na střelbě nebo honičkách v autech, dokazuje i absence počítadla munice a spíše arkádový jízdní model. Ani nějaká ta kulka vás nerozhodí. Na úplné uzdravení bohatě stačí krátké posezení v nějakém úkrytu. Po grafické stránce ukázali tvůrci opravdu úctyhodný výkon.

Cvak! A máme to…Cvak! A máme to…

Zatím jen na konzolích

L.A. Noire sice není hrou bezchybnou, nicméně slušnou porci zábavy bezpochyby nabízí. Určitě se však dá říci, že je L.A. Noire jakýmsi klíčem k otevření nového odvětví herního průmyslu a ukazuje, že to jde i bez tun olova. Atmosféra rušných ulic Los Angeles ve čtyřicátých let je dokonalá a průjezdy městem jsou opravdu radostí. Pod to se samozřejmě podepisuje také vynikající grafická stránka hry. Tvůrci však mohli více začlenit vedlejší mise do hlavní linie. Tak krásné a rozlehlé město by také zasloužilo větší míru využití. A pro mnoho hráčů je také velkým negativem absence české lokalizace. O to více, když hra tolik zakládá na dialozích. Hra je zatím dostupná jen pro PlayStation 3 a XBOX 360. Naštěstí se plánuje verze pro počítače.

Moje hodnocení:  83 %

Výhody:

  • Výslechy
  • Atmosféra
  • Grafika
  • Herní doba
  • Krásně zpracované město

Nevýhody:

  • Nevyužitý potenciál města
  • Vedlejší mise jen do počtu
  • Zvláštní jízdní model
  • Chybí čeština

Koupit hru L.A. Noire PS3 za 1299 Kč

Koupit hru L.A. Noire XBOX 360 za 1299 Kč

Předobjednat hru L.A. Noire PC za 1099 Kč

Článek L. A. Noire: Detektivka jak má být byl publikován 2. září 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...